Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle ha lagt en sula på det svaga benet... och sen galopperat båda sidorna lika.
och det svaga benet tycker du är ??
Hur gör då en häst som "drar" ett bakben?
Har alltid undrat det.
Jag brukar säga att mina "skuttar" på det ena eller andra benet eller inte alls. Om man tittar på korshalvorna.
Spelar väl ingen roll vilket som är det svaga? När ett ben "skuttar" eller hästen drar det så gör bägge benen fel men det syns mest på det ena benet.
Min erfarenhet är att det oftast gör ont någonstans om de "drar ett bakben". Gör det ont trampar de inte ner på det onda benet och man kan ibland få uppfattningen att det är det friska benet som har ett felaktigt rörelsemönster. Sen brukar man oftast ge förklaringar som "svag i ena sidan", "springer och passar sig", "icke lösgjord" etc
Jag skulle ha lagt en sula på det svaga benet... och sen galopperat båda sidorna lika.
Att lägga sula är nog det absolut värsta du kan göra. Det kan få förödande konsekvenser att göra så...
Men tänk på att den "långsiktiga" kan medföra olika kompenatoriska grejor inklusive hältor, som du kan undvika genom att använda dig av olika hjälp på vägen!