Dräktighet och salt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ninnurur

Trådstartare
Min fyraåring har alltid varit högkonsument på saltstenar men sen hon blev dräktig har det nästan blivit extremt. En saltsten (2kg) räcker max 3 veckor :confused:. Kan det vara farligt på något sätt? Vet ju att gravida kvinnor ska undvika för mkt salt pga att bebisens njurar inte klarar det. Är det bättre att ta bort saltstenen och ha salt i fodret istället så det blir en reglerbar mängd?

Tänk, man trodde att man hade koll tills man själv står här med ett dräktigt sto, så hönsmammig man blir! ;)

Sv: Dräktighet och salt?

Det är inte bra med för mycket salt oavsett om hon är dräktig eller inte....

Ok, men har du något tips på hur jag ska lösa det? Ta bort saltstenen och fodra salt istället?

Ställ den frågan på foderforumet i stället, där får du nog bäst svar... :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur vet man att hästen behöver extra salt i fodret, att den helt enkelt inte får i sig tillräckligt av saltstenen? Mitt sto svettas...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 380
Senast: miiiiiiia
·
Foder & Strö Jag behöver ett foder att blanda salt med till min häst. Han kommer äta en liten mängd, 1-3 dl, och främsta syftet är att blanda salt...
2
Svar
20
· Visningar
2 239
Foder & Strö Mitt sto (12 år) slickar oerhört mycket på sin saltsten, jag skulle tippa att hon gör slut på en på ca 3 veckor... :crazy: Vet att...
2
Svar
20
· Visningar
3 720
S
Avel köpte en 3 åring i september i år.. då hade hon gått på bete sen i maj månad med en 2 årig hingst tills i slutet av september när jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 195
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka