dräktighet å valpning?

M

milles mamma

då jag bara har efrarenhet av 1valpning och det blev på det 63:e dygnet,så undrar jag e det vanligt eller farligt att tiken valpar ca 3dagar innan beräknad förlossning? min tik har flytningar å e lite orolig idag.

Sv: dräktighet å valpning?

Det är mycket vanligt att tikar valpar några dagar före 63:e dygnet.

okej så det e inte farligt för valparna om dom kommer 2-4dagar för tidigt?

Jag känne inte till en enda tik som gått alla 63 dygnen. De valpningar jag har varit på med på har tiken valpat mellan dygn 57-60 och det har gått bra!

ok idag har hon lite svårt att hitta ng ro om hur hon ska ligga,bökar å snurrar rrunt,piper lite.hon e i 61:e dygnet e lite svullen därbak oxå...hoppas bebisarna kommer snart.......

Frå dygn 53 kan de klara sej..
Hur har det gått?

ne trodde faktis'kt att det skulle bli valpar idag,men hon lurar nog bara mej....tur att man kan vara hemma dygnet runt..imorgon e hon uträknad...så vi får se om det kommer några bebisar imorn..

Är i samma situation, vår lilla västgötatik har gått 63 dygn i morgon, och i flera dagar nu har hon växlat mellan att vara speedad och superslö, hon har läckt lite där bak och det kommer råmjölk ur tuttarna. Det känns som om man inte gör något annat än att gå och titta på henne och försöka utröna hur hon känner sig ....

Lycka till med valparna!!

dom kom igår ca mellan 12:00-15:30. 7st,allt gick super bra,jag var med vid valpningen,4tikar och 3hanar. e så himla fina och mamman e en riktig bra mamma!

jämte och ca 5% hede..... ska försöka fixa bilder om ng vecka men kan inte lova.....

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka