• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gonkan
  • Startdatum Startdatum
G

gonkan

Yippie!! Har idag ultrat 3 av våra ston och alla 3 var dräktig *S* Extra skönt att Halvblodet var dräktig nu då hon är 23 år och har föl vid sidan om.
Så än så länge är 5 st färdiga 4 st shettisar och ett halvblod då har bara en kvar sen att kolla så det blir kanske full pott på dräktighetsidan i år då *S*
:banana: :banana:

Tack ika77 det känns underbart när det går som man vill för en gång skull ;) .

du ska se Hanna att båda dina blir också dräktiga i år :banana: för det var väl 2 st du har skickat iväg eller?
Jo idetta väder som är så får man ju vara glad över att de brusntar bara :angel:..

Mmm.. jag ska hålla tummarna för er hela vägen.. :)
Mot att du kramar fölisarna när de väl har kommit!! :love:

Jodå det tror jag också att de blir men frågan är när - vill ju inte ha sena fölisar. Brunsterna är verkligen jääättelånga i år! Skickade i väg två på betäckning.

Nä inte kul med för sena föl, därför försöker jag att få mina lite tidigare , men jag har en krångelmaja i år och det lutar åt att jag skiter i och betäcker henne för hon bara slår och slår även när hingsten är intresserad, kan ju vara så att hon inte är mogen för det även om hon är 3 år *L* har aldrig varit med om det på shettisarna kanske är ett sådant år i år :smirk:

Verkar vara krångelår, nu brunstar i alla fall det andra stoet också. Tack och lov! Undrar vilken brunst hon är på, en väldigt sen 30-dagars eller tidig nästa. *suck* Huvudsaken är ju att hon brunstar i alla fall. :)

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar