Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Andas Det kommer gå fint!Nu är det dags. Igår kväll va mjölken gul och grumlig, idag vit. Och det droppar. Gisses. Jag är inte redo.!
Haha jag tror de också. Allt är fram plockat å klart. Sjukväska, föl lådan, jag har med mig de mesta till mig själv också. Otti är tvättad, och lindad. Nu står hon och äter gräs i hagen. Nu är det bara att vänta...Andas Det kommer gå fint!
Visst var det hon som kliade sig så mycket ett tag? Hur är det nu?
//smygläsare som gärna skulle ha föl
Idag fick en granne till mig världens finaste lilla hingst!
Isabell med stor bläs och 3 vita ben.
Kan säga att min längtan blev ännu större nu, eftersom vi har varit med om varandras planering ända sedan hingstval, seminering och dräktighet. Hennes tog sig på första försöket och min på tredje, så min väntan blir ju lite längre.
Här har det kommit så väldigt mycket kryp/flugor som är och biter på hästarnas juver. Fick tvätta och smörja igår men vet inte riktigt vad man vågar smörja med när det närmar sig fölning?
Någon som har tips?
Noellas juver var lite mer svullet idag, vet inte om det påverkar att hon blir biten av insekterna eller om hon börjar fylla upp mer.
20.37 gick vattnet.
20.56 föddes ett STORT sto föl. Otti hade problem att få ut henne, och jag fick hjälpa till att dra. När fölet väl kom ut ville den inte andas, så jag fick helt enkelt dra till mig fölet och sätta igång. Efter en minut (kändes som 300 minuter) kom det ett rossel. Och hon kvicknade till snabbt.
Efter det har allt gått som på räst, fem min efter att den andades stod hon. Efterbörden släppte 21.45, fölet åt 21.50 och bajsade 21.59.
Vilken upplevelse! Jag är inte trött längre.
Så lite så Hoppas det känns lite lugnare nu inför vad som komma skall. Att hon är dräktig vågar jag iaf lova dig.Och tack @Karro-Lina för alla svar på mina frågor!!