Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud så irriterande med så oförstående stallkompisar. Det känns som en otroligt missunnsam person som bara ser till sig själv. Håller tummarna för att du får ordning på allt och att du kan fokusera på det väsentligaSuck, ni vet hon som vägrar flytta sin häst, nu står ju mitt sto o denna häst o skriker i boxarna. Så ikväll täppte jag till den sista biten (trodde inte de skulle bry sig om den lilla biten) med en provisorisk lösning till imorgon och jag kan sätta 100 kr på att det blir klagomål imorgon från ägaren. Dessutom är det klagomål att jag har en kamera i stallet (den är inte igång ännu) även om jag försäkrar att inget material sparas i molnet osv osv osv.
Stoet har ätit dåligt några dagar nu och hon var lite anfådd ikväll men jag gick hem när hon började äta. Hon är ju inte jättestor men såklart är det ju tyngre, o hon är lite trött, får gå i egen hage en stund på kvällen (med mer gräs) och dessutom är ju alla hagar kuperade så det blir nog tungt i backarna.
312 dygn nu.
Det tar bort lite av det roliga om man säger så.Gud så irriterande med så oförstående stallkompisar. Det känns som en otroligt missunnsam person som bara ser till sig själv. Håller tummarna för att du får ordning på allt och att du kan fokusera på det väsentliga
Det skiljer nog mellan ston. Kompisens sto hade fortfarande genomskinlig mjölk 2h innan fölning förra året. Jag skulle med andra ord inte ta det som en sanning att mjölken måste bli vit.Asså, jag som är novis.
Ena gruppen säger mjölken skall bli vit innan fölet kommer. Sen kommer nästa grupp som säger det behöver den inte alls bli? Va skall man gå på?
Hur skall man veta.?
Det behöver den inte bli. Den kan slå om i samband med fölning.Asså, jag som är novis.
Ena gruppen säger mjölken skall bli vit innan fölet kommer. Sen kommer nästa grupp som säger det behöver den inte alls bli? Va skall man gå på?
Hur skall man veta.?
Nu ÄNTLIGEN har det börjat hända något med ett av stona iaf..! Från noll till detta på 2 dar, numera på dygn 312.
Visa bifogad fil 67990
Okej. Hon har släppt båda bäckenbanden helt nu, juvret är spräng fullt. Fiffi är inte helt redo, men antar att de kan ändra sig fort också?Det skiljer nog mellan ston. Kompisens sto hade fortfarande genomskinlig mjölk 2h innan fölning förra året. Jag skulle med andra ord inte ta det som en sanning att mjölken måste bli vit.
Du gör nog rätt i att vaka ordentligt . Hoppas bebis kommer snart!Okej. Hon har släppt båda bäckenbanden helt nu, juvret är spräng fullt. Fiffi är inte helt redo, men antar att de kan ändra sig fort också?
Jag släpper henne inte ur sikte nu. Vågar inte chansa lixsom.
Funderar på, vad är egentligen normalt intervall på antal dagar för dräktighet? Vi är på dag 283 nu och jag börjar se en liten början på juver. Tycker dagarna går så otroligt långsamt men är glad att det är ett tag kvar för här är det så skitigt i hagen nu då snön håller på att smälta.
Asså, jag som är novis.
Hur skall man veta.?