Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en hage som stått tom med, men den ligger längre bort och de blir en bit och gå, plus ut på vägen känns sådär Går säkert när fölet är större men inte i början känns de som. De är jätte svårt vi har inte jätte många hagar att tillgå som dessutom är fölvänliga!Det får bli min plan B kanske, dela av nuvarande hage och sätta upp extra tråd. Är lite orolig för parasiter även om jag försöker mocka ur, hade helst velat ha en hage som vilat.
HrmpfMin sto har stora vaxproppar och släppta bäckenband men är helt lugn i hagen, sitter och kollar på henne hela tiden i princip. Ska ta in henne lite tidigare idag och hoppas på att det sker ikväll
Hrmpf
Dag 340 - noll och nada
Hon verkar göra allt utom att fölaMeeeen, vet hon inte att hon gått exakt 11 månader nu
Det kommer när det kommerHon verkar göra allt utom att föla
Jag använder inte halm längre mer än i lösdrifterna men tycker det är bra att den inte är för långstråig för då är det lättare för fölet att gå i det utan att ”fastna”.Idag fick jag hem halmen! Till min besvikelse verkar den vara hackad... Men nu får den duga... Har dock lite problem med ryggen så får avvakta ett par dagar tills det förhoppningsvis ger med sig innan jag börjar skura väggarna och kånka halm.
Hur långt innan beräknad fölning har ni andra bäddat med halm? Jag kommer ha kvar spån under, ca en dm. Har börjat spara bädd sista veckan så det ska hinna bli lite stadga i det hela. Tänkte nog halma kanske på söndag om ryggen vill vara med mig...
Det har du ju förstås rätt i! Jaja, nu får det duga oavsett som sagt. Jag baxar inte in en ny nu när den här väl står på plats.Jag använder inte halm längre mer än i lösdrifterna men tycker det är bra att den inte är för långstråig för då är det lättare för fölet att gå i det utan att ”fastna”.
Ojdå, det lät ju lite tidigt kanske... Visst är det från 320 dygn det räknas som fullgånget?Tog in "kraman" nyss och hon har stora mjölkdroppar på spenarna Hon är bara på dygn 313 så hoppas inte det händer något. Inte slapp i vulvan eller bäckenband
Håller tummarna!Min sto har stora vaxproppar och släppta bäckenband men är helt lugn i hagen, sitter och kollar på henne hela tiden i princip. Ska ta in henne lite tidigare idag och hoppas på att det sker ikväll
Jag halmade i helgen som var och vi är på dygn 323 idag.Idag fick jag hem halmen! Till min besvikelse verkar den vara hackad... Men nu får den duga... Har dock lite problem med ryggen så får avvakta ett par dagar tills det förhoppningsvis ger med sig innan jag börjar skura väggarna och kånka halm.
Hur långt innan beräknad fölning har ni andra bäddat med halm? Jag kommer ha kvar spån under, ca en dm. Har börjat spara bädd sista veckan så det ska hinna bli lite stadga i det hela. Tänkte nog halma kanske på söndag om ryggen vill vara med mig...
Tog in "kraman" nyss och hon har stora mjölkdroppar på spenarna Hon är bara på dygn 313 så hoppas inte det händer något. Inte slapp i vulvan eller bäckenband