Hon har fölat på dygn 332, 336 och 334, i den ordningen.Spännande! Vilket dygn har hon fölat på tidigare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har fölat på dygn 332, 336 och 334, i den ordningen.Spännande! Vilket dygn har hon fölat på tidigare?
Snart! Håller tummarna.Olivia har betett sig annorlunda idag. Vankat vid grinden som en äggsjuk höna och velat gå in. Dessutom har hon ropat på sin yngsta son (född -19) som går i hagen bredvid med sina brorsor. Det brukar hon inte göra, hon tycker normalt att sina söner är ganska jobbiga även om den yngsta är hennes favorit.
Nu står hon i boxen och ser nöjd ut.
Tack!Snart! Håller tummarna.
Oj! Hur tajmade du in vakningen? Du måste varit urlakad gissar jag.dygn 363
Jag flyttade in i en husvagn bredvid boxen när hon gått 347 dygn ungefär. Innan dess bara vanlig kamerabevakning. Jag sov på dagarna när andra hade kollOj! Hur tajmade du in vakningen? Du måste varit urlakad gissar jag.
Den var lugn. Hon lade sig ned två gånger och då får man ju hjärtat i halgropen förstås. Imorse ville hon inte ha sin frukost till hovdamernas stora förtjusning.Nyfiken på hur natten sett ut @Emiro
Läskigt!Hur har det gått för er som är nära?
Idag när jag släppte ut damerna så lade sig Q för att rulla, i lite motlut i lite för lös snö - så hon höll på att fastna mitt på rygg. Jag var på vippen att springa dit och snurra henne när hon tog i och lyckades rulla loss... Hua!
Majsan kommer antagligen få kvar i sin hage som hon har, vi ska dock sätta upp lite fler trådar och mocka ur den. Första dagarna använder vi nog lilla rasthagen men vi får se, förra gången byggde vi hage direkt utanför stalldörren på gamla stället, smidigt första veckan.Hur tänker ni med fölhage? Jag måste tänka om eftersom min plan att bygga upp den gamla fölhagen inte funkar. Det viktiga första tiden antar jag är bra staket, så parasitfritt som möjligt (tips?) och en plats där man har hyfsad uppsikt.
Spännande!Dag 331 och inget föl, men nära nu enligt rapport.
Fast den senaste rapporten säger att det kanske dröjer några dagar. Eller inte. Argh!Spännande!
Det får bli min plan B kanske, dela av nuvarande hage och sätta upp extra tråd. Är lite orolig för parasiter även om jag försöker mocka ur, hade helst velat ha en hage som vilat.Majsan kommer antagligen få kvar i sin hage som hon har, vi ska dock sätta upp lite fler trådar och mocka ur den. Första dagarna använder vi nog lilla rasthagen men vi får se, förra gången byggde vi hage direkt utanför stalldörren på gamla stället, smidigt första veckan.
Jag blir förvirrad över juverbilderna i tråden. Varför fotar ni underifrån? Det är mycket lättare att se bakifrån, så man ser hur mycket skåra som är kvar... Jag ser absolut ingen skillnad på era stons juver och mitt stos (som inte är dräktig men har hängtuttar).