Äntligen tecken på juvertillväxt på lilla brun. 314 dagar idag och sist satte hon juver runt 300 dygn och fölade 3,5- 4 veckor efter. Får se om det stämmer denna gången också. Hon har börjat bli extremt lugn och mattig så nånting har börjat hända. Tveksamt om fölet börjat vända sig, jag tycker magen sjunkit och börjat bli spetsig neråt men hon ser inte så där "barbapappig" ut som de kan göra mot slutet.
Hon håller på att ruinera mig i foderkostnader medan unghingsten född -16 tydligen är smällfet, den genen har han definitivt inte fått från sin mor iaf...
Tysken har 3,5 månad kvar och har fått som små påsar framför juvret, oklart om det är mjölkgångarna eller bara fett....Går ingen nöd på henne hur som helst, hon är dubbelt så stor som den bruna redan och på ett fruktansvärt humör, de övriga flyr fältet när hon kommer. Hon fäller kopiöst med päls och tänderna smäller bakom en när man borstar henne, vattenskrapan med piggar går OK men inga ryktborstar.
Hon har börjat gå in i den där "bebisbubblan", står en del för sig själv och glor och har konstiga saker för sig. I morse pulade hon med en frusen vattenhink, men när jag erbjöd vatten så glodde hon på mig och gick vidare till vattentunnan i hagen som också var frusen, innan hon fortsatte till vattenkoppen med uppvärmt vatten, sen bara gick hon iväg utan att dricka. Jag stod så här.