Dagsfärska bilder på mina två. Lilla brun ska ha om drygt 2,5 månad och den svarta om 5,5 månad. Tysken som har gått runt i nåt rosaskimrande tillstånd sen hon blev dräktig har börjat återgå till verkligheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lustigt, går det nu då?@Fritidsryttare Jag kan inte se bild nummer 2
Åh vad jag känner igen matproblematiken!! Är de släkt våra tros? Tur att det kommer en lång betesperiod efter fölning, får väl släppa min på nån av de odlade vallarna...260 dygn för gamla W som ger oss gråa hår med att inte vara så hungrig Trots lusern, potatisprotein och betfor går hon inte upp i vikt, och vi vet att hon rasar i vikt sista veckorna/efter fölning, samt ger allt hon får i sig i di till fölungen *suck*
Bonusbild på den andra (med sin fula sneda bläs) som är på dygn 181. Hon är 3 så magen syns knappt ännu, om hon ens är dräktig fortfarande... Liten skitunge till unghingst såg till att bli med i bakgrunden också
Nu börjar det hända lite spännande saker! Ibrizaa har börjat fylla i liiiite i juvret, det syns ju så himla bra på förstagångare!
Hon är riktigt pigg nu, och igår smet hon före när jag skulle ta ut hingsten för en ridtur
Så idag blir det en promenad för damen! Det tror jag att hon kommer uppskatta något enormt!
Idag är det 46 dagar kvar till beräknad fölning! Och juverbilden är tagen igårkväll!
Åh vad jag känner igen matproblematiken!! Är de släkt våra tros? Tur att det kommer en lång betesperiod efter fölning, får väl släppa min på nån av de odlade vallarna...
Det är nog väldigt olika!Är det vanligt att de börjar fylla på då?
Hur gammal är hon? Min kollade vi tänder på för nästan exakt ett år sen, hon hade ett litet vågbett men absolut inte så stora problem att jag tar risken att sedera ner henne och transporterar henne högdräktig. Tysken är värre isf, så henne får vi kolla så fort fölet är ute men hon ser ut som en köttbulle.Jag önskar vi hade odlade vallar! Hon får gå tom efter i år och återhämta sig. Hon har utvecklat tandfickor som kan vara del i att hon inte är så entusiastisk i maten, så vi skall behandla det och se om vi kan få ordning på dem så kanske det blir betäckning 2019 igen. Träligt när man liksom inte ens får i dem det de behöver -innan- fölen kommer. Den vi hade förra året var som en köttbulle, och stoet som ett benrangel
Åh vad jag känner igen matproblematiken!! Är de släkt våra tros? Tur att det kommer en lång betesperiod efter fölning, får väl släppa min på nån av de odlade vallarna...
Vad skönt att din iaf äter sin krubbmat! Här har jag det delikata problemet att min bara äter krafften om _alla_ hästarna står inne i sina boxar, och jag kan inte ge mer än 1 kg Müsli, mer vill hon inte ha, toppat med betfor och mineraler. Hon hade inte rört maten om hon gått själv då hon är så flockbunden (blir värre när hon är dräktig), och bör helst gå ute i hagen dygnet runt för då äter hon mest grovfoder.Jag har lite samma problem med min. Hon är inte tunn, men jag vet ju hur knepig hon kan vara att få upp i vikt. Och hon äter otroligt lite!
Hon får ju ca 3 kilo krubbmat just nu, och till det ca 1-1,5 kilo hö när hon är inne. För mer äter hon inte upp på de 8 h hon är inne.
Ett sto jag hade fick gå ensam, för hon behövde få fri tillgång på lusern för att hålla vikten. Åt väl 7 kilo av det, så inga direkta mängder. Lär väl bli samma med henne gissar jag.
Hon har fri tillgång på hösilage på dagarna och står mest o äter, men hon är en sån som tar ett strå i taget...
Men hon är ju pigg och glad i dagsläget iaf. Får hoppas att hon tar sitt förnuft till fånga när fölet kommer.
Vad skönt att din iaf äter sin krubbmat! Här har jag det delikata problemet att min bara äter krafften om _alla_ hästarna står inne i sina boxar, och jag kan inte ge mer än 1 kg Müsli, mer vill hon inte ha, toppat med betfor och mineraler. Hon hade inte rört maten om hon gått själv då hon är så flockbunden (blir värre när hon är dräktig), och bör helst gå ute i hagen dygnet runt för då äter hon mest grovfoder.
Hon är speciell, fantastisk som mamma men jag känner att hon funkar inte optimalt hos mig så hon ska säljas här framöver, hon låg ute till salu redan i somras men jag ångrade mig när tysken blev dräktig då jag ville ha sällskap till henne.
Låter som att du också haft det kämpigt; men vad skönt att ha hittat en strategi som verkar fungera för er! Oj, finns det aptithöjande pulver? Hade jag ingen aning om, det kan absolut vara nåt för min också så det ska kollas upp!Ja men hon är sämre på grovfoder
Hon gick på lösdrift i höstas och såg hemsk ut trots att jag öste i henne kraftfoder. Men så var hon absolut lägst i rang, och det var inte jättebra stämning i hagen. Många hästar med rejäla bitmärken...
Men jag fick upp hennes hull innan högdräktigheten, så det känns bra.
Hon får ett litet överskott på protein nu, men jag vill gärna ha sojan invand så att jag lätt kan få i henne mkt protein när fölis kommer! Så hon får 2 dl nu, så att jag snabbt kan öka till 5 dl när det behövs
Och så finns det aptithöjande pulver på granngården, det har jag tänkt börja ge henne igen när fölis kommer, det hade stor effekt sist!
Det är foderjäst! Min äter MKT bättre på det.Låter som att du också haft det kämpigt; men vad skönt att ha hittat en strategi som verkar fungera för er! Oj, finns det aptithöjande pulver? Hade jag ingen aning om, det kan absolut vara nåt för min också så det ska kollas upp!