Tack!STo
STORT grattis!
Måste kännas både skönt och bra att det äntligen tog sig!
Ja, men det var lite av en chock kan jag säga..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!STo
STORT grattis!
Måste kännas både skönt och bra att det äntligen tog sig!
160 dygn idag
Hon tackar så mycket@Fritidsryttare Vilken snygging
Var det ingen av er som tänkte på att ställa henne i en trailer? Det blir ju som en seminspilta.Absolut, jag är orolig till tusen
Men till dagens veterinär koll, min och en till skulle kollas och det gick väl inte så bra direkt. Min först ut för hon var så otroligt uttråkad, hungrig och skitdryg. Ville inte stå still osv osv.
Så vi var för beredda med lite hö som dom kunde få käka för att inte vara rörliga under ultraljudet, och eftersom vi inte hade direkt någon bra ställe och stå på nu (vi är portade från att gå in i stallen eftersom våra står på lösdrift osv) så fick vi ta en utebox som inte används sen före sommaren.
Allt gick bra till en början, hon fick tömma ur lite bajs osv men så fort hon ville gå in lite längre så tog min tösa stegen framåt och vi hade ingen bra väg/avskiljare för och hålla henne på plats i boxen så veterinären halka såklart ur mad handen varje gång.
Så till slut gav vi upp och tog blodprov, är det någon försäkring som accepterar blodprovssvar?
Tänkte på foster och fölförsäkring?
Jag fick komma in på klinik men nu är ju inte det något som jag får göra och alltså var detta ända sättet och kolla dräktigheten på henne.
Vi ville inte direkt sätta fast henne heller, alltså uppställd fastställning.
Jag vill ju verkligen ha en foster och fölförsäkring om hon visar sig nu vara dräktig med tanke på allt.
Jag är så orolig, för allt nu
Var det ingen av er som tänkte på att ställa henne i en trailer? Det blir ju som en seminspilta.
177 dagar för oss.Hoppas allt går bra @Molin
*kl*
Ny bild på Cajsa från idag,är på 178 d. Nu har dem flyttat närmare stallet och har en stor hösilage-bal att mumsa på
177 dagar för oss.
Enligt mitt foderstatprogram så är det dags att börja öka på fodergivan rätt ordentligt. Har höjt höet och lagt på lite mer havre och soja men tycker att hon har blivit smällfet på bara några dagar...
Det kanske är dräktigheten som börjar synas mer också, kan tänka mig att det är en kombination.. Hon ser nog ut som din pålle Nougat. Det är ju andra bebisen för henne så hon är rätt uttänjd till att börja med.
Pigg är hon iaf, hon höll på att spränga staketet vid insläppet idag när hon såg mig. Kan tyvärr inte rida några längre rundor för tillfället på grund av älgjakt men lite red idag och då var hon pigg som en mört även om jag tror det börjar ta emot lite i galoppen för henne.