Till er som undrar . Jag kom in i stallet för att fodra på morgonen. Då har pippi troligtvis rullat fast och sparkat i sönder hela boxen . Alltså en rejäl trä box . Och ligger ute i gången på alla bräder o galler . Stort hål i fronten på boxen där och sparkat antagligen för att kunna komma loss. Hon kan inte resa sig upp utan gnäggar åt mig att hon vill ha hjälp . Vet inte hur länge hon legat. Sista fodringen va kl 12 på natten och har jag var där kl 08 igen . Jag får tag i brandkår och veterinär/ djurambulans svarar inte . Mina fölädrsr försöker också få tag i de. Pippi är svettig och flåsar . Trött och vill bara att jag ska sitta hos henne. Måste springa och hämta strö för att underlätta för henne att få grepp . Hon skriker efter mig . Får tag i en vet . Brandmännen anländer . Hon försöker resa sig men trillar igen . Jag ser att ena bakbenet inte hänger med hon kan inte greppa med det. Får tag i ambulans de pratar med Brandmännen om hur vi ska kunna vända henne så benen blir fria . Vi vänder henne . Jag håller huvudet . Hur hur något knakar. Hör hur Brandmännen säger att hennes ben är av . Vill inte tro det. Ser hur fölis i magen sparkar kraftigt. Tänker att den lever iallafall. När hon blir fri med benen vill hon upp igen . Men Brandmännen håller ner henne. Troligtvis vet de att om hon kommer upp så kommer hon bara trilla igen . Till slut efter ca 1 timme kommer vet ( skulle köra 2 mil) jag är ju arg på henne varför skyndar hon inte sig ?? Jävla idiot rent ut sagt. Hon sa bara jag var tvungen att packa bilen. Men tar de 45 min? När det är akut . Trodde distrikts hade de mesta i bilen . Hon undersöker pippi . Säger att benet är av vid hasen ser hur hon kan flytta skenbenet på ett onaturligtvis . Pippi vill resa sig igen . Men det går inte . Vet vill avliva henne . Ger henne lugnande och smärtlindring. Jag har Pippis huvud i famnen. I 16 år har vi varit tillsammans. Hon ger upp ... känner hur hon sakta glider bort . Vet sätter kanyl och ger henne avlivnings vätskan . Huvudet blir tyngre . Hon slutar andas . Hon är borta. .. har idag åkt ner till stallet för första gånger sen olyckan. Livet känns så meningslöst . Jag är glad att jag har ett sto efter pippi kvar . Men jag får aldrig tillbaka min vän. Och jag förstår inte hur detta kunnat hända. Har haft hästar som rullat fast men aldrig på detta vis. Vet trodde hon brutit benet av ett hårt slag mot box inredningen och sen inte kommit upp o kastat sig på väggarna så de gett vika . Hon kanake fått ont i magen under natten.jag vet ju inte hur länge hon kämpat ... jag önskar er lycka till med era ston o föl och så klart era andra hästar.