Ännu en vacker fuxmärrDet ramlar in fler och fler föl, så himla roligt att se! Här är hästen som svalt en tunna från sidan.
Men jag önskar själv en brun
Jag har ju haft EN
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ännu en vacker fuxmärrDet ramlar in fler och fler föl, så himla roligt att se! Här är hästen som svalt en tunna från sidan.
Jag tror/hoppas samma som du,Både min väninna med 10 uppfödningar o våran Vet menar att det förhåller sig så.
Hoppas!!!
325 -330 dagar borde väl räcka
Haha, jag har absolut börjat vaka för tidigt. Men var så rädd att missa eftersom jag missade när hennes mamma fölade då det var ganska tidigt 322-323 dygn och nu kommer jag väl missa för att jag är för trött istället . Fendis juver är jättestort, lika stort som hennes mamma hade vid fölning, men spenarna är inte helt ifyllda ännu så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Hon har haft stort juver i ett par veckor nu. Har hela tiden trott på en liten hingst och nu när hon börjar gå över också så känns det ännu mer som att det blir en kille.Jag tror/hoppas samma som du,
På lördag är Räkan på dygn 320 så tekniskt sett kan den komma redan då men jag tror inte det.. Men hennes juver växer för varje dag, bäckenbanden börjar mjukna, vulvan har blivit längre och nu kommer det lite klar vätska från spenarna när man klämmer, hon har också börjat klia svansen :-)men juvret är ännu inte helt fullt så det blir nog inte av riktigt än... Tror jag kommer att börja vaka alldeles för tidigt bara för att jag hoppas
Tycker ofta att första gångarna mer övar kroppen till innan fölningen . Helt normalt skulle jag vilja säga ?Allmän fråga till er mer erfarna. Har ett sto som är beräknad till den 5:e maj. Hon har i perioder släppt bäckenbanden för att sedan eh... dra åt dem igen? Hur normalt är detta?
En annan spännande sak, hingsten på gården tror att hon är brunstig nu, och ibland tror hon det med verkar det som. Har ni varit med om det nån gång? Hingsten tror verkligen att hon är brunstig, fäller ut snorren och allt! Och han vet att den damen är grinig, de har ju gått ihop hela vintern, så han skulle inte bemöda sig med att fälla ut den om han inte trodde att det var något på G....
Tycker ofta att första gångarna mer övar kroppen till innan fölningen . Helt normalt skulle jag vilja säga ?
Blondie passerade 320 dygn idag! Fruktansvärt sur på allt och alla dessa dagar och mjölken droppar ur sprängfullt juver..
Vakas för fullt!
Ooh vilken snygg häst, jag är så grymt svag för hennes färg, och hon har ett vackert huvud! Får man fråga om stam/ras? Vem är fadern?
Mitt sto som fölade i natt hade inga vaxproppar alls, gick inte ens att klämma ur en droppe vätska från juvret igår. Däremot var juvret välfyllt, men spenarna helt torra, inte ens kristaller.Började fundera igår kväll om det inte är dags snart. 330 dagar idag när jag kom hem innan lunch hade hon stora vaxproppar och mjölk på benen. Så nu är boxen tvättad och virkonad dags att vaka. Läste att fölet brukar komma 1-3 dagar efter vaxpropparna bildads. Vad är eran erfarenhet..?