Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Festina_Lente (kanske fel stavat)ja världen e stor men ändå ganska liten. Hörde från från en gemensam kompis till mig och Pia att treåringen utvecklats jättefint. Trevlig att rida!
Du har ju verkligen lyckats ta fram flera fina avkommor.

att
Kul att de är nöjda med våra uppfödningar. Det är ju det viktigaste tycker jag :) skall bli himla roligt att se vad vi får i år :)

Räkans juver växer, sakta men säkert =) det ä nu exakt en månad kvar till beräknat bf =)
bildbomb:

och så en där hon leker "farlig"

Har en fundering, Räkans juver har börjat fylla ut och framförallt ena spenen känns som en liten boll, har inte sett någon sätta juver på det sättet förut, borde jag vars orolig för juverinflammation eller liknande?

@Tingeling

Ja, det är inget ovanligt namn, har haft en ponny innan också som hette det ;)

Här har det uppdagats att föllarmet är sönder och det är väl en av anledningarna till att vi missade Tequilas fölning...

Så nu står Filippa och penny så att vi kan se båda i kameran och så blir det till att vaka "på riktigt" nu i det fina vårvädret...

KL
Ni som har erfarenhet av fölningar, hur gör ni med skorna? Min har fortfarande sina på sig och vet inte riktigt när jag ska ta av dem. Tror hon blir väldigt ömfotad, spec fram. Hon är nu på dag 310. Tar man alltid av alla fyra? Tack för svar!

*kl*
Här har det droppat mjölk sedan igår kväll. Var säker på att hon skulle föla i natt, men icke. 351 dygn nu och sannerligen dax för liten att titta ut tycker den trötta matten.

Jag tog av bakskorna på mitt sto ett par veckor före beräknad dräktighet det två första. Hon vill ha sina framskor, jag har prövat utan tidigare med hon ville inte ha det så. När hon var på 325 med andra ungen trampade hon illa på en sten med ena bakhoven, den gick sönder och orsakade henne besvär en tid.
Eftersom hon är en häst med extrem god kroppskontroll lät jag henne ha bakskorna kvar det två sista dräktigheterna, och det visade sig att jag kände henne rätt för hon trampade ingen av ungarna. Trean födde hon i ett hörn av boxen och kunde inte nosa på henne när hon kommit ut. Jag såg då hur hon reste sig försiktigt och med stor omsorg satte ett bakben på varsin sida om fölet, och kände att jag hade gjort en riktig bedömning.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 552
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur