Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

KL
Här har vi hunnit till dygn 270. Jag bjuder på en fölmage i motljus.
10262116_10203603721927251_4053599173815899192_n.jpg

1604762_10203603723167282_7729951729648140455_n.jpg

Jag vill ha földanser!!!! ;)

Tequila har låg morgon temp (37,3) och står och trycker inne i lösdriftshallen och Filippa vaktar henne...

Bilden är i ärlighetens namn tagen i taskig vinkel, och jag skulle tro att fölungen delar platsen med rätt mycket hösilage :)

Hon har fått ett föl innan, men det var som 4-åring. Hon är född 2000 och var i tävlingskondition när hon betäcktes...

Mitt sto är på dygn 285 idag. Väntar så på vad det finns där inne. Stoet har blivit så tillgiven och kommer fram i hagen och vill ha lite klappar. Innan hon var dräktig gick det inte att komma nära henne i hagen. då gick hon iväg.

Åh vad jag hoppas det blir så här med. Stoet ifråga vaktar sin box och kan vara lurig i hage med. Dock lättmutad med lite mat, men fasar för att hon inte ska släppa mig intill när fölis väl kommit.
196 dagar kvar till planerad födsel....jäkla häst att släppa till mitt i vintern :banghead::wtf::p

Det här med fosterrörelser, ser ni mycket av det? Alltså de här två kommande fölen är helvilda i magarna, hela magen hoppar och gungar och far åt alla möjliga håll, det är nog rekord här tror jag. Vissa dräktigheter har man ju inte sett något alls?

Funderar på om det har något med hingst/stoföl att göra, vad har ni för erfarenheter? :)

Jag har "hört" att hingstarna är vildare.
Men jag är väldigt skeptisk till om det stämmer ;)

Det här med fosterrörelser, ser ni mycket av det? Alltså de här två kommande fölen är helvilda i magarna, hela magen hoppar och gungar och far åt alla möjliga håll, det är nog rekord här tror jag. Vissa dräktigheter har man ju inte sett något alls?

Funderar på om det har något med hingst/stoföl att göra, vad har ni för erfarenheter? :)

Jag har inte sett någon rörelse alls förrän i fredags när jag gjorde som du... tittade under magen:o
en härlig upplevelse för pessimisten:)
Hon står o nickar när den är igång.

Åh Grattis till alla fina föl!!! Avundsjuk är förnamnet. Äter upp mina naglar och e på dag 305.
Kommer inte ha några fingrar kvar :)

Festina_Lente (kanske fel stavat)ja världen e stor men ändå ganska liten. Hörde från från en gemensam kompis till mig och Pia att treåringen utvecklats jättefint. Trevlig att rida!
Du har ju verkligen lyckats ta fram flera fina avkommor.

Såg att det var en till som hade Bf 16 maj. Få se vem som får först :)

Såg att

Och min är beräknad till veckan efter, den 24 maj :)

KL

Här var det gelérumpa deluxe. Hela mitt finger försvinner när jag trycker :o

Alla földanser funkade :)

Stoet lurade oss alla med att knipa och vara lugn, ingen vit mjölk, inga vaxproppar, åt sin mat i godan ro.

Hon fes ut en stor flicka i morse (var inte torr när jag gick upp kl 6) och har inte ens löst ut larmet! Alla har missat det trots kamera och larm..

Men allt hade gått bra tydligen, lillan stod upp och siade och hade bajsat när jag kom ner :)

Bilder finns här http://i1138.photobucket.com/albums...D-8940-4988-987B-1BBCF7068813_zpsdhnqbape.jpg

Alla földanser funkade :)

Stoet lurade oss alla med att knipa och vara lugn, ingen vit mjölk, inga vaxproppar, åt sin mat i godan ro.

Hon fes ut en stor flicka i morse (var inte torr när jag gick upp kl 6) och har inte ens löst ut larmet! Alla har missat det trots kamera och larm..

Men allt hade gått bra tydligen, lillan stod upp och siade och hade bajsat när jag kom ner :)

Bilder finns här http://i1138.photobucket.com/albums...D-8940-4988-987B-1BBCF7068813_zpsdhnqbape.jpg
STORT GRATTIS!!!!! :-) Vem blir nästa????

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 552
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama