Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Sally ska föla den juni efter Al Cendo och Aula T ska föla den maj efter Al cendo. bli kul och spänning:);)

Ja var är Malmir?
Hoppas hon har fullt upp med föl gos :)

Min är orolig o kliar sig överallt.
Äter några tuggor hö, ställer sig i ett annat hörne, äter lite hö till o ställer sig i hörnet igen, så har hon hållt på i en timme nu.
Grävt lite o slänger med huvudet.
Komsi komsi!!

Jag har fått ett hingstföl, kl 13 idag. Han är stor och långa ben. Lite komplikationer men meduza och föl mår bra men är trötta!
Han reste sig efter 40 min och diade upp hela pungen på cirka en liter.
Dygn 364...!

Hurra!
Äntligen! Stort grattis till stora killen. Härligt att han var så hungrig att han tömde hela förrådet (och tur att det fanns nu när han var så glupsk)

Hon är så fin ditt sto.
Tror på en mkt fin avkomma.

tack snälla du! Jag hoppas den lever upp till fodervärdens förväntningar och att allt går bra nu, och om hen har tur kanske målaren är generös med det vita med tanke på hingstvalet :D

Malmir Gratulerar till den efterlängtade fölungen!

Tror du har rätt! :nailbiting:
Jätte vaxproppar nu!
Går runt oroligt o tuggar med svansen lyft sen stannar hon upp ett tag.

IMG_20140415_191642_zps720d540d.jpg
[/URL][/IMG]

Jag har fått ett hingstföl, kl 13 idag. Han är stor och långa ben. Lite komplikationer men meduza och föl mår bra men är trötta!
Han reste sig efter 40 min och diade upp hela pungen på cirka en liter.
Dygn 364...!

HALLELUJA!
Åh vad härligt för dig.
Ett mkt stort GRATTIS:banana:

Tänkte på din pållas kolik Tingeling.
Uppstod den pga hon fick foder dagen efter eller hur var det du skrev?
Har inte tänkt på det innan om man ska fortsätta ge samma mängd foder på de vanliga tiderna eller om man ska ta det lite lugnt med det?
Hoppas jag kan joina er i fjortis tråden inatt :)

Grattis! Äntligen!!

Nu är Flipps på dygn 359 så om vi inte ska klå ert rekord så vill jag ha bebis inom 5 dagar :D

Tack alla!! Han är verkligen glupsk och Meduza får lyfta på bakbenet för att han skall kunna komma åt och äta med de långa benen....
El_ in_a, Meduza hade vita kristaller i juvren kl 9 och fölade kl 13.
Alla vaknätter och så fölar hon mitt på dagen!
Skall fråga om Tingeling vill hjälpa mig lägga upp bild?

Jag trodde att Meduza skulle föla utan tecken och så har hon alla! Låg inte ner sista natten, fyllt juver, vita kristaller och släppta bäckenband....

Här blir det föl inom några timmar skulle jag tro!
Nervöst som fasen, tur man inte gör detta varje år ;)

KL
På torsdag är det 11 månader sedan Oktawia seminerades. Jag har ikväll pratat med stuteriägaren där damen är uppstallad. Enligt stuteriägaren kommer damen förmodligen gå över tiden. Inga tecken alls på att det skulle vara någon fölning inom en snar framtid. Fyllt på juvret lite, men inte släppt bäckenbanden alls.

Bara att vänta alltså :meh:

Hade ju varit perfekt om fölis kunde pluppa ut när jag ändå är långledig :p

/Lizzie

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama