Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Min är reiningstammad. Pappa är Lena Cielo och morfar Royal Tony Jazz. Hon väntar föl med Ruf Lil Rascal.
Min är mest tävlad på NRHA tävlingar så brukar du hänga där så kanske du sett henne, Cielo B Pretty Annie. :)

Vad kul att du väntar för efter "Bam Bam"! Jag gillar den hingsten.

Hej.
Ny i tråden men har följt den ett tag nu. Har tre små Quarterbebisar som kommer att födas i år och den första är planerad till den 28 april :) Imorgon börjar vi fölvaka

Välkomna!

Åh vad man längtar efter lilla liten nu när fölen börjat kika ut här o var!
Igår började mjölken se aningens grumlig ut och nu va den definitivt grumlig. Alltid nåt ;)
Arg så in i....på sin shettis kompis!
Lämnade hennes boxdörr öppen när jag höll på i stallet o hon höll på att kasta sig ut för att attackera shettisen!
Nu har vi varit ute o försökt locka ut bebis med massa grönt gott gräs ;)
Är fortfarande lite irriterad på magen, slår med svansen o sparkar då o då mot magen...
346dygn idag.

Hej och välkommen :)

KL

Mitt sto är på dygn 295 idag. Bäckenbanden har börjat släppt och juvret fylls på sakta men säkert. Imorse hade hon torkat blod i vulvan och hon har börjat piska med svansen samt trycka rumpan mot väggen. Först nu börjar det kännas att "nu händer det, nu är det inte så långt kvar" :)

Här droppar det mjölk nu....
Ute och gått lite för att få ner vätskan i benet men nu väntar vi igen......
Som så MÅNGA andra kvällar och nätter......!

Nu måste den väl ändå komma ut!
En välbakad unge ;)

Jag tål inte att inte få sova på nätterna längre, fått magkatarr :( så nu hoppas jag att det inte dröjer så mycket längre...
Sambon vill åka med vår stora son till sina föräldrar 50mil bort torsdag till lördag, svärfar fyller 60.
Hade inte varit hela världen om det inte va så att vår 2-åring blir kvar hemma med mig då vilket inte känns optimalt precis om hon får för sig att föla just då och det skulle hon ju säkert bara för att ;)

Det här med att hon blivit så hemskt arg på sin kompis är det vanligt när de är högdräktiga?
Inte likt henne alls, normalt sköter hon om shettisen som om det vore hennes bebis, nu vill hon nästan ge sig på henne...

Åh herregud vad det knips. Min gick in på 303 dagar idag. Börjar bli riktigt tjockis men inte i jämförelse med andra som jag sett här. Min e ju dock bara 4 och förstås första Fölet så det kanske förklarar det.
Malmir vilken dag e ni på nu? Måtte min komma på bf, jag har inte psyke eller mage för sömnlösa nätter och oro. Börjar dessutom nytt jobb 2 maj, 14 dagar till bf. Haha vilken timing :)

Föresten vem var det här som har uppfödningar med namnet QRE på slutet. Lite kul för två vänner till mig som inte känner varandra har köpt dina hästar från denne. Jenny- Beauty och Pia valack född 11.

Först ut att föla är Ginger B Cielo "Ginger" e. Lena Cielo u. Royal Cutter Sis ue. Royal Tony Jazz. Beräknat fölningsdatum 28 april

Nummer två ut är Qalms American Dream "Hilda" e. Sierra Scheme u. Bouncy Sweet Fistful. Beräknat fölningsdatum 6 juni

O sist ut är "Pållan" Silver Sweet Paulena e. Colonel Pauli O Lena ue. Proapective Silver. Beräknad fölning i slutat på augusti.

Alla tre är dräktiga med Qalms Mc Dreamy e. WR Dual Twist u. Chikiema O´Lena

Det här med att hon blivit så hemskt arg på sin kompis är det vanligt när de är högdräktiga?
Inte likt henne alls, normalt sköter hon om shettisen som om det vore hennes bebis, nu vill hon nästan ge sig på henne...

vanligt o vanligt, men det är inte ovanligt iaf att dom vill gå mer för sig själva i slutet och hon ska ju vakta sin nyfödda sedan, men det där är olika per individ. Säkert bara hormoner som ställer till det nu.
mitt sto brukade vakta sin högdräktiga kagge mot andra hästar som om hon hade sin lilla vid sidan redan :o

KL.
Mitt sto har bf om 2 månader! även om ungen inte är min, så är jag jättenyfiken på hur den blir med den hingsten.
Är även lite nojjig över att allt ska gå bra.. men hittills har hon ju haft lätta fölningar.

229187_10150158812911344_2282918_n.jpg

Men allvarligt?! Din är ju helsyster med min! =D Jag visste att det fanns en helsyster i Sverige, men vad är oddsen för att båda skulle skriva i den här tråden? Din är palomino, eller?
Nu blir det extra spännande att följa din Ginger. :)

Det kan du ge dig f*n på att det inte blev!! :arghh::rage:

Men jag hoppas att det fina värdet som ska komma nu ska hjälpa till ( det hjälpte ju inte att det var fullmåne i natt så...) så får du komma in och kela med bebisar när du har vägarna förbi :)
Så du har vanan inne tills din kommer menar jag ;)

Inte här heller!!!:arghh:
Stora vita droppar i båda juvren och har droppat lite på hovar och kotor men inget föl....
Min snälla veterinär har lovat att både mäta mjölken och foalcheck när fölet väl är ute....
Huuuur låååång tid kan det ta??!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama