Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Åh vad spännande och vilken bedårande fölis Tingeling fått!
Grey gick in på dag 302 idag. Känns galet långt borta fast ändå så läskigt nära. Magen växer och allt verkar fullt normalt. Men jag har inte sett eller känt några sparkar. E det väldigt individuellt? Bör jag oroa mig? Hon e pigg och glad, äter massor och rejsar ibland i hagen.

Min vill inte heller ha gräset jag repade åt henne ikväll, tittade på mig som om jag va dum i hela huvudet sen gick hon o ställde sig med rumpan mot mig!
Hon har verkligen varit hemskt trevlig sista dagarna ;)
Ikväll är hon som vanligt annars förutom att hon har grävt bort all halm som låg utmed väggen där hon mest står o häckar....
Lyfter på svansen då o då och trampar lite med benen då annars verkar hon sova nu...
Hon får gärna vänta till nästa helg, tror min chef blir gladast så ;)

Jag vet bara att min unge inte sparkade på flera dagar ibland.
Var jättenervös, men det blev ju bra ändå.
Tack för den gulliga kommentaren :)

9CD5710E-E559-4A56-9A39-A7D1BB3C2326_zpsdlnkvckd.jpg
[/URL][/IMG]

Så här har Tequila stått nu i fyra timmar och försökt ta livet av sig själv genom att strypa sig över boxkanten... :cautious:

Dock normal temp och inga andra tecken på att fölning närmar sig mer än att juvret att sprängfullt och hon bildar små kristaller i tuttarna för annars läcker det nog..
Inga vaxproppar och grumlig mjölk. Vet i katten om där blir någon bebis i natt heller..

Grattis! Här händer inte mycket. Jawa som är på 346 dygn är ungefär lika klar som Pinglan på 317 :meh:

Brukar Jawa vara så sen?

Tänker på om min semester i juli kommer att räcka till:meh:

Oj vad det är spännande att följa äntligen föl.Tänkte att nu är det dags att hoppa med. Väntar föl e Don Primus ett vinst föl inseminerad 29 maj. Var på hingstvisning på Lövsta och vann en betäckning. Första fölet stoet är 8 år e Laurentianer Donatelli. Hon börjar fylla i sin juver men misstänker att det är långt kvar. Läser man tråden är det ingen som vill komma ut som planerat:)

KL

Ny i tråden men har läst alla era härliga inlägg när ni väntat på era föl. Äntligen börjar några titta ut. :d

Min lilla häst är på dygn 318 idag om jag räknat rätt (från sista betäckningsdatum). Hon är ett quartersto på 7 år och väntar sitt första föl. Jag har henne inte hemma eftersom jag inte känner mig tillräckligt duktig på just fölningar så hon bor just nu hos en vän som är mycket duktig på den här biten och har tillgång till kamera osv.

Jag är osäker på hur man lägger in bild annars kunde ni fått se en riktigt rund mage.. :p

Lååååång väntan här...!
5 veckor över på onsd...
Äter inte kraftfoder alls sen någon dag tillbaka, helt släppta bäckenband i lörd enligt en som jobbar på stuteri och massa mjölk som sprutar om man klämmer!
Vit- grå, svårt att se exakt...
Svullen i alla ben, vissa dagar lite mindre.. Påfyllt juver men dock inte helt uppfyllt och hårt men fyllt ut i spenarna....
Hur lång tid till kan det ta liksom???
Så trött på att inte få sova!
All tid går till att vaka och imorgon börjar min " dagvakare" jobba...

Oj vad jag lider med dig, men du som väntat så länge får väl ett toppämne:)

Ush, lider med dig. Önskar verkligen att hon fölar i natt, det måste hon ju nästan, låter som det på din beskrivning.

Kul med fler som har dräktiga quarterston!:)
Vad har du för stam på ditt sto och vad heter blivande fadern?
Själv väntar jag 2 föl i år
Föl 1 : E Whambam Thank You Mam u: MS Smart Thunder Go
föl 2 E: The Equalizer Bunny U: Colonels Poco Powwow

Båda fölen med cutting, reined cowhorse stam:)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama