Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Gud va söt!

Så typiskt, här sitter vi och vakar över stona som vägrar föla och så en som inte ens börjat vaka, där bara står det ett föl helt plötsligt!

Här händer inte heller något...

http://instagram.com/p/muN9zEjHw4/
Bild på Dingla som har 6 veckor kvar nu. Juvret har börjat växa lite.

Senast ändrad:

Så söt :) Petras juver har blivit större ingen vätska, och bäckenbanden är som gelé. Magen har trillat ner (ser svankig ut ) . Snart gått 300 dygn.

Kl
Jag har fått föl!!!
Ett stoföl med fyra vita strumpor :-)
16m80vq.jpg

Detta är så himla orättvist... Jag har väntat JÄTTELÄNGE!!
Vågar man hoppas på föl innan maj??
32 vakdygn, dygn 362 idag...! Tur att jag har vakhjälp annars hade jag släppt henne på bete och hoppats att allt gick bra när fölet väl kom...
Förra gången när jag tröttnat så kom fölet på kvällen...

Jag förstår dig! Din stackare! Du om någon är värd att få ditt föl nu, som du väntat!!!

KL

Då var sto nr 2 testad med weefoal 120. Imorse kunde jag svära på att hon hade föl i magen då det såg ut som det var något där inne som gjorde världens volter. Kände även hur det ryckte och guppade.

Resultatet var negativt och det är tydligen 97 % tillförlitligt ... så att ..

Jag skrev fel datum där, ska vara 13:e :) Damen i fråga är rätt lugn, men har vänt sina rutiner, normalt står hon o sover med huvudet i ena hörnan där hon även alltid gräver bort all halm, nu står hon tvärtom, när hon inte trycker rumpan mot krubban eller väggen... Reffen är på 20 nu, och det hängde stora droppar tjock vit klistermjölk.. Vore väl fasen om hon inte kan klämma ut sin bebis idag... Hoppas att hon inte läcker för mkt mjölk bara. När ska man mjölka ur o spara tro?

Tingeling: Guuud vad söt!! Grattis!!

Gjorde samma test förra året då min va skendräktig och det stämde , visade neg , gjorde ett denna dräktighet också och då stämde det också pos
Massa földans kommer här så det ploppar ut fler fölisar denna helg :d
:banana::banana::bump::bump:::bow::bump::bump::banana::banana:

Det är som det är :(

"Tur" iallafall att jag har ett till sto som SKA ha bäbis om 5-6 veckor. Det är lite plåster på såren iallafall ... :) gärna en fölis med 4 strumpor och bläs! kan man beställa sånt i förväg? ;)

ja åh jag vet hur det känns själv hoppades jag på de 0,3% att den visade fel :banghead:,men en bebismule får du iaf mojsa med ;)

Första fölet vi fick för 26 år sedan, beställde jag av hingsthållaren att jag ville ha bläs och 4 helstrumpor, det kan jag Inte fixa sa han ,kanske en vit prick I pannan bara och så blev det svartbrun med en vit prick I pannan :D

Haha :)
Mitt sto har ju strumpor bak, vita kotor fram och en bläs så tycker det borde öka chanserna lite att få något vitt på fölet. Förra året fick ungen strumpor bak. Dom kan gärna få vara på frambenen den här gången ;)

Vad bra :)

kl
Damen här åt inte upp sitt kraft idag, ville heller inte ha gröngräs som jag lade i krubban nu på kvällen, har gått runt mkt, piskar med svansen och biter sig i magen... Nu står hon o sover dock :meh:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama