Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Dygn 361 idag...
Väldigt mjuk och slapp och lila i vulva...
Både droppar och sprutar mjölk men är gul grumlig fortfarande...
Får väl se vad som händer......

Jag brukar vara vaken ganska sent så behöver du extra titt så ställer jag mer än gärna upp! Bara PM:a! :)

Tack snälla :) Dock så fick vi ställa in kalaset då minsta flickan fick vattenkoppor igår, så kag är hemma :)

Jaså vattkoppor i ert hus också :D Lillan här har varit alldeles prickig stackaren men nu börjar det läka.

Fendi ser helt slutkörd ut och juvret börjar nästan anta formen på Mandoras juver, men det är inga droppar ännu. Så det känns som om de dröjer lite till ändå.

Malmir, åhh men hoppas hon fölar nu! Vad ska fölet heta? Finally? :D

Japp, 2 av 3 barn har inte haft det, tycker det är bra att de får det som små :)

Mandora har kissat blodblandat, såg ut att följa mez nån klump med... Sen har hon ställt sig i kiss-ställning 3ggr men det kommer inget eller väldigt lite så det inte syns på bilden. Orolig o går runt en del, står o vaggar med huvudet...

Nu får det allt komma massa fölisar!

Min tjej beter sig underligt ikväll...
Ville inte äta upp sin middag.
Så fort hon kom in bajsade hon två högar o kissade.
Tänkte borsta henne men fick inte komma nära med borsten, hon brukar älska att bli kliad under magen men nu fick jag inte röra henne någonstans :/
Skit sur!
Juvret har växt men än finns det mer att fylla i men nu fick jag inte röra det, hoppade högt när jag petade till det...
Har vandrat lite, slår med huvud o svans, sparkar mot magen o gräver....
Nåt besvärar henne väldigt...
Har vanlig temp o ingen mjölk än...

KL

Om det är någon som har kamera så andra kan se över internet är det bara att PM:a uppgifter till mig så jag har något att titta på denna långsamma lördag :o :)

Min är tvärtom emot igårkväll.
Helt vanlig och normal, med normaltemp, normal aptit osv.
Däremot har hon börjat bli lila i kanterna i vulva och jag fick ut en droppe mjölk, men jag vet inte om den var vit eller grå.....är svårt att se när man inte får ut så mycket. Stenhårda juver iaf.

skulle också gärna vilja vara med och vaka ikväll, så skicka gärna länken på PM till mig också.

vill se så många fölningar som möjligt för att lära mig ännu mera, har hittills varit med på 5 av 5 möjliga fölningar live varav 2 fölningar med mitt egna sto,så kollar gärna i en webb-länk för lite "omväxling" ;)

FÖLDANS! :bow: :D

kl
Här kommer troligen föl inatt, fullt juver o vaxproppar, vulva 1dm längre och illröd/rosa slemhinnor med blod!

2j3frq9.jpg

2qwij4x.jpg

ih7c7m.jpg

Men heja heja! hon ser ju mer än redo ut :bump: :banana: :bump: KOM NU FÖLIS! :bump: :banana: :bump:

fick den stora glädjen att se min gamla passhästs första fölis på bild idag, hon fölade 11e. :love:

Verkar inte som om Grandezzas färdiga märr vill föla i natt... Tyckte det började väldigt lovande... Men nix... :(

Hur går det för er andra?

Nååååå? Hur har det gått för alla inatt? Jag vaknade 03:30 och kunde inte somna om så har suttit och uppdaterat sidan här var tionde minut sen dess i hopp om att någon fölunge tittat ut ;) ;)

Inget här heller....
Lugnade sig framåt natten, lite besvärad då o då bara...
Nu har hon stått o tryckt rumpan mot väggen i en halvtimme, slår med huvudet o naffsar sig i magen...

ååh era stackare Håller tummarna för att väntan snart är över!

Själv var jag och hälsade på där Räkan ska gå i sommar med sitt föl, gick ut i hagen för att hälsa på hennes framtida sommarkompis och där stod ett litet föl!! Ägaren hade inte ens börjat vaka då stot inte hade visat några tecken på förestående fölning.

Han hade hunnit resa sig men inte hunnit dia så vi tog in dem i en fölbox så att de i lugn och ro kunde bekanta sig med varandra och framförallt för att få bort lillen från de andra stona som såg ut som att de ville sno fölis.

10153856_10154005196285545_7137383334985204600_n.jpg

Räkan själv är trött och vill bli kliad på sitt juver. Hon lyfter upp bakbenet superfint för att man ska komma åt =) Börjar även känna att det växer men det syns knappt ännu, ca 5 veckor kvar tills det är beräknat.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama