Dräktiga ston 2014 del 2

Ooh vilken snygg häst, jag är så grymt svag för hennes färg, och hon har ett vackert huvud! Får man fråga om stam/ras? Vem är fadern?

Min fuxdam e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette (El Corona) är dräktig med Certus NL (Zuidenwind - Figaro R)

Här på dygn 321 (tror jag det var)
1533813_10202719025609535_5040190834416817792_n.jpg

Hon har alltid varit lite vinthundsformad så hon ser betydligt större ut framifrån än från sidan. Är dessutom en stor dam på 170cm (men alla tror hon är ännu större).
Min är väldigt lik din o nu funkar ju överföringen från mobilen, så nu ska jag fota... kaggen.
min kompis menar att min äldre märr som hade en stor slapp livmoder ger ungen gott om plats.
Hon är nu på ca 255 o HUR stor ska hon bli. herrejösses.
ALLT är ju stort på henne- proportionerlig, så magen blir väl dito. Lite fet är hon också.
Synd att hon blev halt o jag inte kunde rida som det var tänkt.

Mitt sto som fölade i natt hade inga vaxproppar alls, gick inte ens att klämma ur en droppe vätska från juvret igår. Däremot var juvret välfyllt, men spenarna helt torra, inte ens kristaller.
Allt enligt skolboken vaxproppar vid lunch 21.15 var lilla fröken född. Mjölkade ur och gav henne en första slurk. diade själv efter 2,5 tim .Hade tur inte en vak natt tänker på er andra som haft många sömnlösa nätter. Fröken har långa snygga ben en stjärna och en smal vit strimma

Idag låg Petra i hagen helt platt och stöna . Juvert har vuxit men ingen mjölk. Är på 305 dygnet :/ slapp där bak o bäckenbanden är släppta , svansen helt lös. Hoppas hon kniper minst 14 dagar till.

Idag låg Petra i hagen helt platt och stöna . Juvret har vuxit men ingen mjölk. Är på 305 dygnet :/ slapp där bak o bäckenbanden är släppta , svansen helt lös. Hoppas hon kniper minst 14 dagar till.

Mitt sto är också på dygn 305. Gelérumpa och "lös" svans. Man kan lägga den över ryggen utan motstånd i princip ..
Går med svansen lyft och småskvätter då och då när hon är inne. Trycker rumpan mot väggen och varje morgon när jag ska ta ut henne i hagen springer hon och gömmer sig i hörnet av boxen. Får jaga runt henne i 10 minuter innan jag får på grimman :cautious:

Hoppas också hon kniper MINST 2 veckor till. Imorse var juvret dubbelt så stort som föregående morgon ...

Grattis alla som fått föl! :bump: Här är vi på dygn 250 och ett juver som växer... Nobby väntar sitt första föl 12e juli :love:
Nobbydygn250.jpg

Har ett sto i stallet där jag är som ska föla när som helst.. Hon hade en liten kristall på ena juvret i söndags morse, i tisdags morse rejäla vaxproppar, likadant igår och imorse. Men fortfarande inget föl, är det vanligt att dom får vaxproppar mer än 2 dygn innan?

Har ett sto i stallet där jag är som ska föla när som helst.. Hon hade en liten kristall på ena juvret i söndags morse, i tisdags morse rejäla vaxproppar, likadant igår och imorse. Men fortfarande inget föl, är det vanligt att dom får vaxproppar mer än 2 dygn innan?

kanske inte vanligt men inte ovanligt. När det börjar rinna mjölk vet man däremot att det trolgien är dags. Om man inte liksom Charlottees sto läcker en bra bit innan.

Jättefin är hon Charlottee

En magbild på Sollan :love: därinne ligger en Luxusbäbis och jäser! Dygn 288 ca om jag räknat rätt (fodervärden har bättre koll såklart).

Går man på lösdrift så är man lite oborstad
10300810_10152089438126344_3909812130436543470_n.jpg

Huvudbilden kommer här istället, fölvisning 2012
10287064_10152075454176344_1035725625_n.jpg
Jag har sett en häst e. Florencio u. Sack som är superädel, 3 fina gångarter, vacker o andra attribut o har givetvis diplom.

@axel skulle säkert bli en bra kombination med mitt Sack-Flamingo sto, jag har tidigare funderat på den hingsten bla för temperamentet (F-blod sägs ju vara snällt) :)

... men vi får se vad som sker i framtiden, kan hända att jag inte har något att säga till om längre fram ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama