Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Haha jag är verkligen inte heller någon expert, men det är ju roligt att spekulera :D

Ironwill, fina Stella, var fin även som dräktig. Nej egentligen tror jag att min har normal mage för dräktighetstid och ålder, men visst funderar man, eller jag i alla fall.

kl
Här kommer nya bilder på mina tjockisar!!

Mandora på dag 195

2nbtuo6.jpg

2nlbi1l.jpg

Miranda på dag 145

33v2bg3.jpg

2zqhn4x.jpg

Hur stort var fölet?
Litet eller normalt?

nu är ju min häst så stor så ALLT blir så stort.
På håll har hon annars alltid sett normalstor ut- proportionerlig.
Livmodern var stor o slapp varav fostret hade plats att redan (?) röra på sig, så vet. trodde inte att fölet skulle bli litet.

Inte förrän man står nära får man den verkliga känslan av storleken eller när man ska upp på ryggen:p

Barbackaridning kommer inte att bli aktuellt.

Fick en liten fölunge!

Däremot så blev hon STOR precis innan hon fölade!

:D

boll.jpg

Sassiball, Jo visst undrar man, jag oroade mig mest hela tiden för att hon kanske bara var fet!

Kul att det går bra med din dräktiga :) Vem är hon efter och med vem är hon dräktig?

Jag vill inte lägga ut bilder på mina för dom är så tjocka :crazy: Dom går på lösdrift och jag ställer ut hösilagebalar till dom. Rekordet so far att moffa i sig är 750 kg på 4,5 dag fördelat på 3 stora hästar och ett föl :eek: :eek: :eek:
Och nu har det inte ens varit så väldigt kallt än.
Tilläggas kan att dom har en hage på 6 ha blandat skog/ängar/berg så det är inte så att dom står i en liten ruta och inte har något att göra...:meh:

*KL*
Här har vi en dräktighet på 151 dagar, syns inte så hemskt mycket på bild. Men i verkligheten syns det :p

Den ljusa "ringen" eller "randen" runt magen är från fleecetäcket, som är numera på sista bandsbiten. Gjorde kan inte bli längre :cautious:

_MG_3449_zps38c22137.jpg

vilken snygg:)

Stella var ju stor men fin även på slutet.

KL Har ngn annan haft problem med svullna ben o mer mugg än vanligt?

Jag får tydligen inte behandla med staffdropparna då det innehåller cortison.
På det ena vita bakbenet får jag inte bukt på eländet.

Knapplån

Min Räka ungefär halvvägs in i dräktigheten. Hon är fullblod och går på lösdrift med fri tillgång på hösilage
dsc01752_528e83732a6b22afd05c44be.jpg

Min brukar inte ha svullna ben o mugg har hon knappt haft sedan hon var ung, men nu:( Första tiden var värst sen kom muggen.
hormonellt sa Vet. Jag vet inte. Inte är det kul iallafall.

Vad tjatigt. Hoppas ni får rätt på det.

Har du ingen bild på din jättehäst? och vem är hon efter? jag har nog glömt men jag kommer ihåg att du betäckte med Don Primus i alla fall.

Mitt förra sto som är mamma till min treåring var också stor (inte som din dock) men 175, hade 155-165 i täcke och var ganska mycket häst. Hon var riktigt tjock, rejäl fölmage när hon var dräktig men ut kom ett litet föl. Jag hoppas inte trenden håller i sig för då lär ju Fendi få en ponny!

KL

Någon som har ett dräktigt fullblod att lägga upp?
Så man har något att jämföra med ;)
Tycker inte min ser dräktig ut, när jag jämför med alla här.
Trots att vi är på dygn 209.
Är nojjig att det inte ska komma it någon liten :/

Gud va söt häst du har !

Jag tycker hon ser dräktig ut, ungefär på samma sätt som min, nere vid flanken buktar det ut. :)

Men annars ser hon kanske lite tunn ut över rumpan o manken? Tunn och tunn, jag menar mer att hon inte har några reserver att ta av senare vid digivning. Jag har precis börjat med olja till min för att få upp energin lite, protein får hon så det rinner ur öronen på henne.

Tack :o
Hon hade kasst hull när jag köpte henne i våras.
Trodde inte hon skulle ta sig så fort, men hon blev dräktig på första försöket.
Sedan har hon blivit finare och finare.
Men hon är fortfarande tunn på vissa ställen.
Naturligtvis var hon finare i slutet av sommaren än nu,
då trodde jag att det var bebismage.....men jag blev nog lurad ;)
Hon får både mer energi och protein än "hon ska ha"
Men inte mig emot om hon lägger på sig mer.
Tror att risken finns att hon ser ut som ett skelett när hon diar annars!
Hur mycket olja ger du? De kan väl inte ta hand om så mycket va?

Då har du gjort ett bra jobb tycker jag som fått henne så fin.

Jag ger nu 1 dl, jag är också osäker på hur mycket de kan få vid varje tillfälle? mina kommer bara in en gång om dagen och får kraftfoder, sen går de på lösdrift. Hade tänkt öka till 2 dl om några dagar mer än så tror jag inte behövs.

Så här såg hon ut när hon kom hem till mig i April:
11gsy7o.jpg

Och så här såg hon ut ett par månader senare:
2m4t015.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka