Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Vilka roliga bilder på Miranda, och Dezza är ju bara såå :love:.

*Kl*

Idag har det varit julpyntning på agendan i stallet, och min madame verkar ha lite "cravings"då hon fick ett himla sug efter mina pepparkakor! :D, fick tillslut stoppa henne,annars hade hon väl käkat upp alla åt mig :angel:

352nmab.jpg

Idag har hon gått 130 d. Helkroppsbilder + "nakenbilder" utlovas inom kort.;) och Ja, är min tant i fråga som är lite oartig och vill inte vara med på bild med huvudet,maten lockade bättre ;).

Tack :) Ja, Dezza är min drömhäst, synd bara att hon måste bli gammal:cry:

Fint ni pyntat, men du är inte rädd att hon sätter i sig glittret?

Tack :) Ja, Dezza är min drömhäst, synd bara att hon måste bli gammal:cry:

Fint ni pyntat, men du är inte rädd att hon sätter i sig glittret?

Min tant börjar också bli till åren :(.

Nä,hon har inte rört något glitter alls under de 3 åren jag har ägt henne,så det är nog osannoligt att hon försöker iår. ;)

Z kanske gör en solette och går med vaxproppar i ca 14 dagar...hua..:crazy: då var jag glad för kameraövervakningen som kunde ses av flera och även från andra hushåll och lite hjälp för min del som faktiskt behövde sova någongång.

Däremot är väl en klar fördel med att föla ute den större ytan.. finns ju alltid en risk med att föla trångt inom fyra väggar.. oavsett vad de godkända måtten säger.

Jag skulle inte låta mitt sto föla i flocken.

+ Grandezza tack, känns skönt med tanke på att jag tycker hon har så liten mage mot vissa andra. Men den kommer väl framöver :p

Z kanske gör en solette och går med vaxproppar i ca 14 dagar...hua..:crazy: då var jag glad för kameraövervakningen som kunde ses av flera och även från andra hushåll och lite hjälp för min del som faktiskt behövde sova någongång.

Däremot är väl en klar fördel med att föla ute den större ytan.. finns ju alltid en risk med att föla trångt inom fyra väggar.. oavsett vad de godkända måtten säger.Jag skulle inte låta mitt sto föla i flocken.

Tell me about it... Dezza hade nu sist 20kvm box, o lade sig givetvis längst in i hörnan:crazy: Jag gjorde allt för att få upp henne, men hon bara tittade på mig... Dock hade hon ca 1m till väggen, och hade rumpan mot ett hörn, så det gick ju bra ändå, men hu vad nervös man blev. Dock kan ju det hända i en lösdrift med.

Jag skulle heller aldrig låta mitt sto föla i flocken.

nej en snabb och tydlig fölning har jag önskat mig i födelsedagspresent ;)
(hon har gått 327 på min födelsedag).

Risken finns alltid när det finns väggar men jag hade varit mer orolig om hon pluppade ut den ute i regn, gick iväg eller om stoet av nån anledning krånglar efter fölning. Du vet ju själv hur lättfångad Z är i en stor hage ;)

Vi var ute och fräste lite i snön barbacka igår. Matte tänkte lugn trav och en liten masande galopp, Z tänkte solvalla och täby :D Skönt att hon är pigg iaf! Nu har magen växt på sig så det börjar bli dags att höja fodret, fröken är HUNGRIG dygnet runt nu.

Härligt att rida barbacka!!
Den dagen jag vill dö st jag planerat att hoppa upp barbacka på Chicolina, typ så rolig är hon att rida med sadel, så jag vill inte veta hur hon skulle vara utan xD

min e inte den tamaste jämt men efter 10 år ihop har matte lärt sig att hålla i sig och hästen att inte tappa matte.

Oj va lik hon var både pappa och artist!! Superfin!!

Tack så mycket!! Visst påminner hon om bägge... :d , tror hon fått en hel del av sin mor också... som var väldigt lik sin far Artist.
Så ska bli spännande vad som föds nu i vår... hoppas dock att fölungen blir större en dess mamma, mitt sto är bara 159 cm i mkh.

Mitt sto, Zilvera (KWPN DHH) är i dag dräktig på 192a dagen:
149778_10151361894110829_935669371_n.jpg

Hon fick ett fint hingstföl e. Warsteiner förra året:
verafc3b6l.jpg

Är nu dräktig med en hingst nom sin 'egen' ras som då är KWPN DHH (Dutch Harness Horse):
Waldemar (nu såld till USA) :
21272121.jpg

nej en snabb och tydlig fölning har jag önskat mig i födelsedagspresent ;) (hon har gått 327 på min födelsedag). Risken finns alltid när det finns väggar men jag hade varit mer orolig om hon pluppade ut den ute i regn, gick iväg eller om stoet av nån anledning krånglar efter fölning. Du vet ju själv hur lättfångad Z är i en stor hage ;) Vi var ute och fräste lite i snön barbacka igår. Matte tänkte lugn trav och en liten masande galopp, Z tänkte solvalla och täby :D Skönt att hon är pigg iaf! Nu har magen växt på sig så det börjar bli dags att höja fodret, fröken är HUNGRIG dygnet runt nu.

haha önska kan man ju alltid... ;)

Skönt att hon äter bra iaf! Hon hade väldigt bråttom in till middagen idag så B fick hålla sig på avstånd :D

Grandezza
Jag vet känslan.. Solette valde att föla mot väggen när Zolero kom till världen.. det fanns lite utrymme mellan dock och tur är väl att fölet kommer ut i riktningen neråt.. och att han låg rätt. Vi fanns ju på plats flera stycken och beredda med linor men behövdes ju ej tack och lov.
Här kom han!
229196_10150175853346344_5529470_n.jpg

Hänger på här också, om det är okej?

Mitt sto (Bayron - Warrigall) är dräktig på dag 160 med Corriendo Tau, såg att det fanns några till här? Vad roligt!

Håller tummar och tår för att det går vägen i år, då hon tappade sitt föl i fjol (Dag 270 e.Sir Oldenburg).

251456_10150201432627988_4250183_n.jpg

haha önska kan man ju alltid... ;)

Skönt att hon äter bra iaf! Hon hade väldigt bråttom in till middagen idag så B fick hålla sig på avstånd :D

Grandezza
Jag vet känslan.. Solette valde att föla mot väggen när Zolero kom till världen.. det fanns lite utrymme mellan dock och tur är väl att fölet kommer ut i riktningen neråt.. och att han låg rätt. Vi fanns ju på plats flera stycken och beredda med linor men behövdes ju ej tack och lov.
Här kom han!
229196_10150175853346344_5529470_n.jpg

Oj vad nära väggen:eek: Skönt att det gick bra... Dezza var inte så nära, men visst var jag nervös ändå, särskillt med de långa benen som kom ut...

2nlvclv.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar