• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Alonelife
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 169
A

Alonelife

Det är min allra första hund (katt människa igentligen) men hon är 2 år och fick henne av en vän.

Hon sa att hon tjuvparades när hon löpte (dock tidigt i löpet, dag 4) men det spelar ju inte alltid så stor roll har jag läst på nätet, för vissa tikar tar ju sig tidigt eller sent osv.

Det har gått 4 veckor och jag tycker inte hon har några dräcktighets tecken (nu är jag dock dålig på hundar) Men:

När man pumpar ut från juvrena, kommer det ut brunakig "mjölk". Vad betyder detta? Är hon dräktig ändå?

Sv: Dräktig?

Låt bli att mjölka ur juverna!

Gå till en veterinär och gör ett ultraljud, så du får veta om hunden är dräktig eller ej. Sen kan du passa på att ge abortspruta ifall hon är dräktig.

Tack för svaret!
Okej! Ska inte mjölka ur dom!

Vet du vad det kostar med ultraljud? och ev. med abort?

Kan ju ha varit så att hon kände på juvret och så kom det mjölk? Man behöver ju inte alltid tro det västa :crazy:

Du har skrivit ev abort, är du inte säker på om du vill ha valpar elelr inte?

När min grandis tik fick en abortspruta kostade det 1200, jag gjorde inget ultraljud, jagh ade sett när hon och min hane parat sig, men vetrinären sa att man kan ge en abortspruta även om man inte sett dem para sig och utan att göra ultraljud.

Nej, ägaren sa att hon inte hade valpar, eftersom man ser tecknen efter bara 3 veckor och hunden har inga tecken. Men det kanske är olika. Så jag vill ju inte ha valpar.

Kanske är bäst att ta abortspruta med en gång

Jag är kattmänniska (skriver det igen eftersom du inte läst allt.......) och för det första, det var rinnigt vid juvrena och då testa jag att pumpa på en, EN gån och då kom det ut bruntaktig "mjölk". Direkt satte jag mig här.

Jag sitter ju inte och pumpar ut mjölk :crazy: VEM gör det i såfall?? :confused: stackars hund.

Alla hundar visar inte tydliga, synliga tecken på dräktighet och om du dessutom är ovan vid hundar så är det mycket möjligt att du missar de tecken som finns. Inget konstigt med det.

Har du ringt någon veterinär och bokat tid ännu?

jag läste visst att du är kattmänniska men det ser inte jag som någotn "ursäkt"

Okej då missförtsod jag, när man läser ditt första inlägg låter det annorlunda än vad du skriver nu.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
674
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 261
Senast: Liran
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 217
Senast: Snurrfian
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 476
Senast: Raderad medlem 148099
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka