Mitt sto betäcktes i somras, ultraljud dag 21, visade ej dräktig men två stora ägg. Då åkte vi till hingsten direkt igen (naturlig betäckning) hon ville inte låta sig betäckas igen. Då beslutade vi oss för att ta hem henne och göra nytt försök nästa år. Men nu är hon jätterund och juvret känns som det börjar bli lite svullet. Någon som varit med om att de varit dräktiga trots ultraljud och nya ägg?
Frågan är om jag ska åka till klinik och ultraljuda igen? Hur illa är det att hon rids en del om hon nu skulle vara dräktig? Hur farligt är det för henne om det skulle vara tvillingar? Alltså behöver jag egentligen veta om hon är dräktig nu, märker ju det senare på juvret annars, hon rids dagligen men inte någon tävlingsträning direkt.
Frågan är om jag ska åka till klinik och ultraljuda igen? Hur illa är det att hon rids en del om hon nu skulle vara dräktig? Hur farligt är det för henne om det skulle vara tvillingar? Alltså behöver jag egentligen veta om hon är dräktig nu, märker ju det senare på juvret annars, hon rids dagligen men inte någon tävlingsträning direkt.