Dräktig med krympande mage?

L

Liinda

En kompis till mig har en liten pälshund, en tik (såklart) som är dräktig. Det är ca 2 veckor kvar på den beräknade tiden. Tikens mage har varit mycket stor och ganska spänd ganska lång tid nu och de har varit på ultra ljud. Det fanns valpar i magen såg man. Men nu på bara någon dag har magen krymt lite och blivit lite 'slappare' men den är fortfarande tjock. Om man känner på magen så tror jag att man nästan kan känna valpar med kan et va så att den fått 'missfall' på en valp? Jag har även hört att magen kan krymoa ibland. Någon som vet? :banana: tacksam föör svar!

Sv: Dräktig med krympande mage?

Under sista dräktigehetstiden sjunker magen ofta ner/in en del på tiken utan att det är något galet alltså.

Om hon inte är: slö, har illaluktande, missfärgade flytningar, onormal stor törst, är allmänt hängig, har feber och äter med normal aptit samt är pigg och alert skulle jag inte oroa mig allt för mycket.

Är tikägaren orolig för valparnas och tikens hälsa ska hon givetvis kontakta en veterinär omgående!

Senast ändrad:
Sv: Dräktig med krympande mage?

Under sista dräktigehetstiden sjunker magen ofta ner/in en del på tiken utan att det är något galet alltså.

Om hon inte är: slö, har illaluktande, missfärgade flytningar, onormal stor törst, är allmänt hängig, har feber och äter med normal aptit samt är pigg och alert skulle jag inte oroa mig allt för mycket.

Är tikägaren orolig för valparnas och tikens hälsa ska hon givetvis kontakta en veterinär omgående!

Okej. tack så mkt! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 688
Senast: fixi
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 419
Senast: lady_vip
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 457
Senast: Lyxzen
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 538
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka