Dräktig livmoder...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Angels_fall_first
  • Startdatum Startdatum
A

Angels_fall_first

När jag läste i tråden "känna sparkar" kom jag att tänka på nedanstående bild som jag har i en bok där man kan se hur stort fostret är vid varje månad i dräktigheten. Där kan man se att ett foster på 3-4 månader är väldigt litet och det kan knappast kännas några sparkar redan då. Jag tänkte att denna bilden kanske är kul för alla. Därav egen tråd./AFF

Sv: Dräktig livmoder...

Det är välkänt att det som vissa tror är sparkar från fölet, igentligen är enbart tarmrörelser på stoet.. :angel:;):D

AM

Jag tror aldrig att jag lyckats känna några sparkar.

Ändå står jag varje år och försöker känna efter. Tarmrörelser har jag däremot känt en hel del :angel:

På hund har jag borde känt och sett. Har till och med filmat :D

Denna bild tycker jag var kul =)

Vaerkligen toppen av dej och slänga in den..

Måste oxå säga att du har en otroligt vacker häst :love:

Senast ändrad:

Den där hästen hade inte jag avlat på!

Mitt sto är i sjätte månaden och veterinären sa också att det var fölet som rörde sig.

Rör tarmarna sig mer på dräktiga ston eller syns det tydligare på dom. Har aldrig sett en mage hoppa runt så som den gör på min på nån häst som inte är dräktig.

Den där hästen hade inte jag avlat på!

Mitt sto är i sjätte månaden och veterinären sa också att det var fölet som rörde sig.

Rör tarmarna sig mer på dräktiga ston eller syns det tydligare på dom. Har aldrig sett en mage hoppa runt så som den gör på min på nån häst som inte är dräktig.

Vem ska jag inte avla på:confused: Menar du mitt sto eller någon annans? Förstår inte vad du menar.

Ja, vid sex månaders dräktighet brukar jag också känna sparkar (dock väldigt svaga och otydliga) Men innan dess är det i princip omöjligt. /AFF

Senast ändrad av en moderator:

KL
jag måste fråga
vänder sig inte fölet i stoets mage precis som ett barn gör när det är färdigt att ploppa ut :confused:

Jo, dom brukar vända sig någon månad innan, och det brukar märkas tydligt på stona (iallafall mina), med lite "kolik-känningar"

Hästen på bilden. Ser inte ut att ha nån vidare exteriör.....

Inget ont om dina ev. riktiga hästar!

Mitt föl är ju tänkt att bli lite större än en fallabella som det väl är på bilderna i den första länken.

Enligt den andra länken så är hennes foster ungefär som en Beagle och det tror jag faktiskt att jag kan se.
Visst det är väl inte en hov som trycker direkt innanför huden men rörelserna borde ju komma indirekt från fostret.

Ingen som vet om dräktiga ston har mer tarmrörelser eller om dom syns tydligare??

Mitt föl är ju tänkt att bli lite större än en fallabella som det väl är på bilderna i den första länken.

Enligt den andra länken så är hennes foster ungefär som en Beagle och det tror jag faktiskt att jag kan se.
Visst det är väl inte en hov som trycker direkt innanför huden men rörelserna borde ju komma indirekt från fostret.

Ingen som vet om dräktiga ston har mer tarmrörelser eller om dom syns tydligare??[/QUOTE]

nå nu är jag ju ingen expert på detta med dräktigston
men har ju varit själv dräktig 3 gånger så jag skulle ju kunna tänka mig att det är som när man själv är gravid att barnet trycker ju mot de indre organen när det blir trångt mot slutet av grviliteten

hmm låter lite komiskt :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 380
Senast: Bison
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 500
Senast: Sirap
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
25
· Visningar
2 207
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Remisser 1177
  • Skottlossning på skola
  • Mens