Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv har jag utfodrat de hemmavarande och ligger och tittar på supernatural som @athena_arabians har fått mig att börja kolla på efter ett klipp i humortråden. :) När det blivit mindre kallt ska jag byta däck på skrället och sen börja fixa nytt staket mot vägen, det gamla sjunger på sista versen. Jag måste även hägna in ett par frimärken och flytta småttingarna så vi slipper fång i år. :meh: :cautious:

Sen ska det grillas! :d

G
@Mia_R: Jag ÄLSKAR kombinationen av campy, allvar, action och gammal rockmusik i Supernatural! :love:

Och Jensen Ackles... :o
... gör inte direkt ont att titta på ... :d :o

Kom på att jag ska låna grannens vinklelslip, synd jag måste vänta en timme till innan jag kan gå dit och knacka på. Synd för då stör jag en annan granne/ockupant mindre även om vovven fick gå ut och skälla vid 06. :angel: ;)

Idag har jag bytt däck på bilen och sparat 250 kr att lägga på viktigare saker. Som färg, virke, tapeter eller verktyg. :grin:
Jag fick låna vinkelslipen av grannen, men innan jag hann ge mig i kast med staketet kom han ner för att hjälpa mig skära loss en gammal hydrofor på 200 l som stod nere i mitt bykhus, vilket ska byggas om till hönshus åt mina bebbar. :love:

Beväpnade till tänderna med vattenslang, brandsläckare, kratta och vinkelslip skred vi beslutsamt till verket. Jag hade vattnat ordentligt runt hydroforen så inga gnistor förhoppningsvis ligger kvar och pyr, men när vi är i full fart med jobbet ser jag hur den andre grannen/husockupanten står och glor vid elstolpen uppe vid vägen. Jag glor tillbaka, sätter upp händerna så det ser ut som jag håller en kikare och han drar sig tillbaka en bit. När jag sedan demonstrativt vänder mig om igen med händerna som en kikare går han därifrån, nyfiken jävel! :banghead:

Svinhugg går igen men jag bidar min tid, helst ser jag att gamle Einar kommer hit och äter upp honom, men jag misstänker att vi får ta till andra mer lagliga metoder för att få honom med bihang att flytta. :wtf: :turd: Jag vet att det retar honom otroligt mycket att jag jobbar med huset utan att han får vara med och tycka eller bygga, så det ska bli mig ett sant nöje att fixa så mycket jag bara kan medan de bor kvar och ser allt. :sneaky:

Outback (såklart), silvermetallic, 2014. Diesel med automat och massa konstiga knappar och funktioner (typ backkamera, bluetooth å sådana däringa moderna påfund). Men den har iaf ratt också så jag vet vad man gör med den... En del av tiden.
Grattis till din nya Subba :banana:
Jag går ff i "byta-bort-Ford-tankar", men har fastnat lite... praktiskt vs vill egentligen ha :cautious: (Passat alltrack vs BMW X1)
Hur mycket får din nya dra med E-kort? Jag vet att årsmodell -11/-12 "bara" får dra 1700...

Låter som en sweet ride :up:
Hittills är den riktigt nice. Rolig att köra och väldigt pigg ✌️

Grattis till din nya Subba :banana:
Jag går ff i "byta-bort-Ford-tankar", men har fastnat lite... praktiskt vs vill egentligen ha :cautious: (Passat alltrack vs BMW X1)
Hur mycket får din nya dra med E-kort? Jag vet att årsmodell -11/-12 "bara" får dra 1700...
Tackar! Jag älskar mina subbor...

Maximal vikt på släp är 1700 här också. Max sammanlagd bruttovikt 3830. Och med utökad B får man dra totalt ca 2120. Bara 1370 med vanligt B, dock. Min förra fick dra lite drygt 1500 på vanligt B-kort.

Inte för att det spelar någon roll. Jag drar inte hästsläp längre och har (ännu) inte dragkrok på den. Jag får montera en om jag märker att det behövs i framtiden

Själv har jag utfodrat de hemmavarande och ligger och tittar på supernatural som @athena_arabians har fått mig att börja kolla på efter ett klipp i humortråden. :) När det blivit mindre kallt ska jag byta däck på skrället och sen börja fixa nytt staket mot vägen, det gamla sjunger på sista versen. Jag måste även hägna in ett par frimärken och flytta småttingarna så vi slipper fång i år. :meh: :cautious:

Sen ska det grillas! :d
Jag har gått i de tankarna också - men har inte börjat titta än.

Kanske skulle göra det nu? :D

Jag har gått i de tankarna också - men har inte börjat titta än.

Kanske skulle göra det nu? :D

Alltså hur mycket behöver du övertygas?! :mad: Räcker det inte med videon jag la upp tidigare?!

tumblr_lft4fkNkDr1qb67omo1_400.jpg

large.png

JA_SNS1_30.jpg

Impalan är inte fel den heller... :up:

Den här helgen har jag bytt däck på bilen, dragit upp fästet till torkvindan och lagat den samt slagit ner den i backen igen, tvättat och hängt upp, slängt ut den gamla hydroforen från blivande hönshuset, städat åt minstingarna och tvättat fyra bebbar i rumpan, planterat om kryddväxter och blommor, påbörjat reparationen av staketet men då grannjäveln/husockupanten som vanligt står och glor avbröt jag och åt glass istället. :p

Nu har jag legat på solsängen, luggat varulven när han kommer och klänger och är nu inne för att fixa kycklingkäk. :d Staketet får anstå till i morgon, funderar på att hyra en cobra eller nånting så jag får ner jordankarna, stenigt till förbannelse! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 678
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
9 015
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCV