Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu har Ole dragit ner över oss. Fy fasen vad det blåser.
Hoppas det lugnar sig till imorgon när jag ska ut och köra häst. Årsdebut på gång. Ni får hålla tummarna för mig och Torsten.

Hur får man en tjurskallig karl till läkaren med misstänkt magsår? Han skulle bokat tid i ett par tre veckor nu, och innan jul... Har hotat med att ringa och beställa tid åt honom. :cautious:
HUR SVÅRT KAN DET VA??? :rage: :banghead: :banghead: :banghead:

Hur får man en tjurskallig karl till läkaren med misstänkt magsår? Han skulle bokat tid i ett par tre veckor nu, och innan jul... Har hotat med att ringa och beställa tid åt honom. :cautious:
HUR SVÅRT KAN DET VA??? :rage: :banghead: :banghead: :banghead:

Svårt, väldigt svårt... hanar av Homo sapiens (och sapiens är ironiskt i detta fall) är notoriskt svåra att få iväg till en vårdcentral.

Det enda som funkat för mig var att säga åt exet att jag banne mig tröttnat på att hållas vaken av hans hosta så om han inte gjorde något åt det fick han sova någon annanstans. Han var på väg att få lunginflammation... :meh:

Igårkväll och idag hävdar han magsjuk.. Och att gulashen han gjorde igår kanske var dålig.. Jag åt också av den och mår inte dåligt.. Men den var rätt starkt kryddad, det kan juINTE ha med saken att göra.
Får ta till skrämseltaktiken. Är det något fel på mig däremot låter det lite annorlunda ;)

Igårkväll och idag hävdar han magsjuk.. Och att gulashen han gjorde igår kanske var dålig.. Jag åt också av den och mår inte dåligt.. Men den var rätt starkt kryddad, det kan juINTE ha med saken att göra.
Får ta till skrämseltaktiken. Är det något fel på mig däremot låter det lite annorlunda ;)
Ja gör det! Det är viktigt att ta hand om sig även om man är karl! ;) Jag är rätt elak av mig så jag bokar in maken på undersökning när han vägrar att göra det själv... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 691
Senast: Derivata
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
507
Senast: miumiu
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 453
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka