Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är jag så jäkla stolt över mina duktiga ungar! Den yngsta förmågan var supernervös innan tävlingen men när han väl satte sig så släppte han det och bara koncentrerar sig! En femte plats på sin första tävling! Äldsta förmågan tappade fokus lite men fick placering sex i sin klass! Helt klart godkänt! Alla fyra från föreningen fick pokaler med sig hem!:D

Själv har jag varit ute med shoppingvagnen idag.

Det bidde 200 kg hö, som jag efter visst svärande och en hel del irritation till slut lyckades baxa in i foderbordet på egen hand, men jag fick koppla loss släpet för att kunna komma loss och ut med bil och släp efter att jag kopplat om för att komma loss ur leran. :arghh:

När jag ändå hade kärran med mig åkte jag förbi Plantagen och köpte 10 säckar jord till mina planteringar, bara ca 800 lökar som ska ner i jorden + lite rosor och andra buskar. Jag köpte även 20 kg grillkol, 10 kg hampfrön, 2 par sockar, 2 kabinhakar, 2 hinkhållare, 10 kg jordnötter, 1 rökt skinka, 3 paket rökt sidfläsk, 3 kg fläskkarré, två paket finn crisp, 1 kg färsk ingefära, citroner, svenska äpplen (mina är pressade till cider), en dunk rödvin, en whisky och tre ark sandpapper.

Jag förstår inte, det blir så sabla dyrt varenda gång jag är ute och handlar hö? :confused: :eek:

Ikväll blir det grillad entrecôte, ett par skivor sidfläsk, grillad squash, rödlök, grön sparris och vin. :d
Ingen kilning dock. :(

Det bidde 200 kg hö, som jag efter visst svärande och en hel del irritation till slut lyckades baxa in i foderbordet på egen hand, men jag fick koppla loss släpet för att kunna komma loss och ut med bil och släp efter att jag kopplat om för att komma loss ur leran. :arghh:

När jag ändå hade kärran med mig åkte jag förbi Plantagen och köpte 10 säckar jord till mina planteringar, bara ca 800 lökar som ska ner i jorden + lite rosor och andra buskar. Jag köpte även 20 kg grillkol, 10 kg hampfrön, 2 par sockar, 2 kabinhakar, 2 hinkhållare, 10 kg jordnötter, 1 rökt skinka, 3 paket rökt sidfläsk, 3 kg fläskkarré, två paket finn crisp, 1 kg färsk ingefära, citroner, svenska äpplen (mina är pressade till cider), en dunk rödvin, en whisky och tre ark sandpapper.

Jag förstår inte, det blir så sabla dyrt varenda gång jag är ute och handlar hö? :confused: :eek:

Ikväll blir det grillad entrecôte, ett par skivor sidfläsk, grillad squash, rödlök, grön sparris och vin. :d

En helkväll alltså! Fast sjutton vet vad du ska ha sandpapperet till? Eller jag kanske inte vill veta :crazy:

:rofl: Jag tycker dessutom att det var lite roligt att sandpapperet kom sist, som en lite eftertanke efter alkoholen :p

Har det inte räckt med 10 kg jordnötter och en dunk vin för en helkväll?? :p
Manar du att jag tog i för mkt med höet? :confused:

En helkväll alltså! Fast sjutton vet vad du ska ha sandpapperet till? Eller jag kanske inte vill veta :crazy:

:rofl: Jag tycker dessutom att det var lite roligt att sandpapperet kom sist, som en lite eftertanke efter alkoholen :p

Du vill nog inte veta ... :angel:
Hörde rykten om att @Mia_R skal på semester till öknen, så hon tog väl fel på sandpapper och karta:D
Meh, inte avslöja mig sådär inför alla! :mad:

Det var sandpappret som gjorde att kostnaderna skenade. Är ju snart vinter så sand är en bristvara i stil med svarta diamanter

Nu har jag varit ute på mossen och gått igen, inget horn upphittat men jag är blöt, hunden glad och det var rätt trevligt! :D

Större problem är att hydrofonen/vattenpumpen verkar ha sagt upp bekantskapen med oss...:crazy:

Nu har jag varit ute på mossen och gått igen, inget horn upphittat men jag är blöt, hunden glad och det var rätt trevligt! :D

Större problem är att hydrofonen/vattenpumpen verkar ha sagt upp bekantskapen med oss...:crazy:
Det här inlägget var svårt att bara trycka gilla på...
Första delen gillas skarpt :up:
Andra delen ogillas som attan :down:

Det här inlägget var svårt att bara trycka gilla på...
Första delen gillas skarpt :up:
Andra delen ogillas som attan :down:

Med lite tur så kommer en rörmokare under efm kvällen... man ska hålla sig väl med sina bekanta som har kunskaper och den här har känt familjen i många år så han ställer upp även söndag kväll!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka