Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, allihop! Jag saknar honom som fasen, men det går att hantera när jag tänker på att det inte finns ett endaste j-la stall jag skulle vilja ha häst i här i krokarna…

Beklagar sorgen, min allra högst älskade dog allt för tidigt pga benbrott i hagen och den sorgen går aldrig över. :cry:
Det var samma underbara ras. :love:
Min gubbe fick artros. Men han var ändå 23 år så han hade levt ett hyfsat bra liv ändå :). Visst sörjer jag honom men när jag vet att han inte behöver ha ont så känns det bättre. Vi fick nästan 11 år tillsammans (sånär som på en ynka månad), och de åren spenderade jag i en konstant känsla av nyförälskelse. Om jag någonsin skaffar ny häst (tveksamt då han var min one and only) så blir det troligtvis en ny kbl-travare (alt. en portugis…)

Tack, allihop! Jag saknar honom som fasen, men det går att hantera när jag tänker på att det inte finns ett endaste j-la stall jag skulle vilja ha häst i här i krokarna…

Min gubbe fick artros. Men han var ändå 23 år så han hade levt ett hyfsat bra liv ändå :). Visst sörjer jag honom men när jag vet att han inte behöver ha ont så känns det bättre. Vi fick nästan 11 år tillsammans (sånär som på en ynka månad), och de åren spenderade jag i en konstant känsla av nyförälskelse. Om jag någonsin skaffar ny häst (tveksamt då han var min one and only) så blir det troligtvis en ny kbl-travare (alt. en portugis…)
Min älskade blev bara 11 ...

Ja, men vad göra. Hjärtat var två år när jag dog första gången när jag såg henne, sen dog jag tillsammans med henne i hagen ... Hon var dödsdömd vid fyra.

Det är skit. Jag försöker trösta mig med att jag gjorde det jag kunde för henne. Hennes sk uppfödare var hästproducerare, inget annat. Med tanke på hennes tid som riktigt ung hade hon ingen chans. Probleemt var bara att den där lilla vilda fuxen som ställde sig och tryckte mulen mot min kind vid tre månaders ålder stal mit hjärta direkt :love:

Min älskade blev 25 år, efter honom blev jag tvungen att sluta med ridhästar under rätt många år, jag blev bara arg uppe på hästryggen, alla andra hästar var helt hopplösa, de fattade ju absolut noll... Så då bytte jag till trav, körde och körde, vägrade mer eller mindre att sätta mig på en häst trots att tränaren ville att jag skulle rida en del. Efter nästan 10 år började jag rida igen, men jag har inte riktigt hittat den där glädjen på rätt häst än. Men jag kan åtminstone rida hästen jag sitter på just där och nu, istället för att sitta och gräma mig över att den inte fungera som min kärlek.
Jag vill också köpa mig en kbl-travare när jag känner att jag har den tiden som jag vill lägga ner om jag skaffar mig en häst. Men jag vill ha en som även är brukskörd, för det tycker jag är roligt! ;)

Min älskade blev 25 år, efter honom blev jag tvungen att sluta med ridhästar under rätt många år, jag blev bara arg uppe på hästryggen, alla andra hästar var helt hopplösa, de fattade ju absolut noll... Så då bytte jag till trav, körde och körde, vägrade mer eller mindre att sätta mig på en häst trots att tränaren ville att jag skulle rida en del. Efter nästan 10 år började jag rida igen, men jag har inte riktigt hittat den där glädjen på rätt häst än. Men jag kan åtminstone rida hästen jag sitter på just där och nu, istället för att sitta och gräma mig över att den inte fungera som min kärlek.
Jag vill också köpa mig en kbl-travare när jag känner att jag har den tiden som jag vill lägga ner om jag skaffar mig en häst. Men jag vill ha en som även är brukskörd, för det tycker jag är roligt! ;)
Det är det jag tror kommer hända om jag skaffar en ny. Vi var långt ifrån ett superekipage, min gubbe och jag, men det som gjorde det så speciellt var att även när det gick helt åt h-vete så hade jag ändå roligt. Han var en sån personlighet... Med en ständig uppsjö av hyss men ändå så mjuk och fin i psyket, och jag har svårt att tro att jag får sådan kemi med någon annan. Vi var som ett gammalt, gift par :D

Under åren jag hade honom red jag western, engelskt och AR, vi joggade och lekte på banan och han var superfin att köra... Och hdn var lika positiv och glad oavsett vad vi gjorde. Han hade allt jag sökte hos en häst, helt enkelt.

Igår kväll efter en lång dag med mycket bilåkande mellan bostaden, akuten, Ultuna och till slut hästarna kunde jag äntligen ta kväll tillsammans med mamma och njuta av mina egenodlade vindruvor, lite ost, kex och 1.5 glas vin innan sängen. Idag/ikväll ska vi plocka de sista för säsongen, men jösses vad vi ätit vindruvor i en månad nu! :d

Men skönt att få hjälp! Även om det mest brukar göra ont hos naprapaten... Men efter brukar det vara skönt! :D
:o Höhöhö :D
Vi kommer skicka SOC om vi ska komma och rädda dig! :up:
What??? Aker soc ut for ett ynka Barr?? Vart ar varlden pa vag egentligen (ijenkligen) nar ett plastbarr blir raddat men BARNEN far utsta fruktansvarda fasor medan de tittar pa pippande beniga modeller?O_oO_oO_o

Fast Grottbjörnens folk, Kama Sutra och 50 shades of grey hör väl strängt taget inte till kurslitteraturen eller....:p
:o Nog för att @Scata brukar sitta utanför mitt fönster men även du alltså? Fast 50 gråheter har jag vägrat att läsa, våld och dåliga relationer behöver inte hyllas! Grottbjörnens folk var länge sedan jag läste nu, Kama Sutra är inte gjord för folk med min kroppshydda... :D
Fast med min analys har jag läst Anne på grönkulla och Astrid Lindgrens sagor. Vet ni hur många likheter det finns mellan de böckerna? Massor! :D

Försöker hitta något smart och roligt att säga. Kommer inte på något. Började med att välta hela lådan med tops i golvet i morse. Blir nog en sådan dag.
22163-Clipart-Illustration-Of-A-Yellow-Emoticon-Face-Giving-Two-Thumbs-Down-In-Disappointment.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka