Nix, egentligen menar jag kolugn, enda och kam, men blandar man ihop tryckt och tryggt så är det väl troligt att man blandar ihop de andra med.Jag antar att du menar kolungn?
Vad är kolungn, dalmål?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nix, egentligen menar jag kolugn, enda och kam, men blandar man ihop tryckt och tryggt så är det väl troligt att man blandar ihop de andra med.Jag antar att du menar kolungn?
Nix, egentligen menar jag kolugn, enda och kam, men blandar man ihop tryckt och tryggt så är det väl troligt att man blandar ihop de andra med.
Vad är kolungn, dalmål?
Nix, egentligen menar jag kolugn, enda och kam, men blandar man ihop tryckt och tryggt så är det väl troligt att man blandar ihop de andra med.
Vad är kolungn, dalmål?
Kolugn är ju en ugn där man bara får elda med kol (eller kål om man har den böjelsen) jämför vedugn, vedspis mfl
Skulle förövrigt inte få för mig att pippa modeller, de flesta är allt för beniga och därvid hårda och obekväma i ytan
Kol-ugn ja, men kol-ungn? Förkortning för kolikungen? Kol...ung.n?Kolugn är ju en ugn där man bara får elda med kol (eller kål om man har den böjelsen) jämför vedugn, vedspis mfl
Skulle förövrigt inte få för mig att pippa modeller, de flesta är allt för beniga och därvid hårda och obekväma i ytan
Just vad jag undrade.Vad kostar det om man INTE vill ha påsättning?!
Då får du betala 400 fattar du väl!Vad kostar det om man INTE vill ha påsättning?!
Då får du betala 400 fattar du väl!
Korkat erbjudande för övrigt, vem vill ha två dubbdäck?Tack, då handlar jag nog mina däck någon annanstans
Korkat erbjudande för övrigt, vem vill ha två dubbdäck?
Jag brukar köpa 4 när jag köper däck.
Jag med.Tack, då handlar jag nog mina däck någon annanstans
Jag med.
Inte hos min däcksnubbe.Fast lite påsättning bakom de regummerade däcken kanske vore något?!
Inte hos min däcksnubbe.
Fast jag skiftar alltid plats på däcken när jag byter så de slits jämnt runt om och byts alla fyra när det är dags, ska slänga på vinterdäcken snart och till våren blir det fyra nya sommardäck istället.Fast det kan jag förstå, har man 4WD slits oftast två av däcken snabbare.
Hm, ser ingen vid en hastig koll?@Mia_R: Appropå språkliga invecklingar har vi i en tråd nära dig "motfalls"
Fast jag skiftar alltid plats på däcken när jag byter
Tja, har jag kunnat byta däck sedan min första bil 1985 så tror jag nog att jag kan hålla reda på åt vilket håll de ska rulla.Fast kom ihåg att däcken får bara bytas mellan fram och bak på samma sida av bilen pga rullriktningen på däcken. Gäller både dubbade och odubbade nyare däck.