Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte så man säger "Fredagsmys - kila in helgen"?Fniss kanske lite... Men nu är det helg på riktigt!
Är det inte så man säger "Fredagsmys - kila in helgen"?
Jag sitter äntligen med mitt glas rödvin som jag har längtat efter i två dagar...
Jag håller tummar och tår! Själv fick jag världens bästa present igår när jag fyllde. Hagelbössan som jag har tjatat om att få köpa fick jag nu istället! Så nu håller jag på och fyller i papper för att skicka in till polisen!
Min första alldeles egna bössa! Fast .22 räknar jag som min också, det är åtminstone mest jag som skjuter med den... Sen har jag en hagelbössa som jag kan skänka bort om någon vill ha? En sidasida som slår något så ända in bängen så till och med maken som är stark och van skytte tycker att den är läskig att skjuta med... Sen skulle jag vilja bli klar med älgbanan så jag kan köpa mig en egen studsare...Berättade för särbon och hans kommentar var: Men det är väl inte hennes första bössa?! Han förväntar sig att jag ska köpa en .22LR som första (förmodligen för att jag ska låta bli hans )
Stort grattis iaf och må du träffa det du siktar på!
Skrik till om du hör om någon vapenaffär som säljer Norma 203-B till ett rimligt pris. Det är gräsligt svårt att få tag på just nu och särbon har inte så mycket kvar.
Just ja, glömde den viktiga standardfrasen. Svårt att minnas när inte @Mammas är här och påminner mig@Barret höhö!!!!
Vafan, kan du inte fortsätta ytterligare några ynka 52 mil norrut (och yttepytte till öster)?Särbon är för långt bort men hoppas det går bättre för @bumpo !
För övrigt kommer jag att ta mig norrut i nästa vecka, till Doro (ifall någon var tveksam på vart jag ska). Kommer det inte Jämtlandsjobb emellan åker jag E4:an via Sundsvall så hojta till om det är någon som vill ha besök av en D&E-trådare (med förmodligen sura kissar i bilen, vi ska testa om de kan tänka sig att tillbringa tid hos särbon ).
Min första alldeles egna bössa! Fast .22 räknar jag som min också, det är åtminstone mest jag som skjuter med den... Sen har jag en hagelbössa som jag kan skänka bort om någon vill ha? En sidasida som slår något så ända in bängen så till och med maken som är stark och van skytte tycker att den är läskig att skjuta med... Sen skulle jag vilja bli klar med älgbanan så jag kan köpa mig en egen studsare...
Vafan, kan du inte fortsätta ytterligare några ynka 52 mil norrut (och yttepytte till öster)?
V har två gruvor här. Ta med dig grejerna och gå och börja hamra (eller vad man nu gör). Ingen kommer veta att du inte hör hemma där. Basic ockupationsteknik.Sorry Fixa ett geologjobb åt mig så kommer jag på stört
V har två gruvor här. Ta med dig grejerna och gå och börja hamra (eller vad man nu gör). Ingen kommer veta att du inte hör hemma där. Basic ockupationsteknik.
Älgar har jag inte sett, men ryktet säger att det vandrar runt en björnhona med två ungar i samhället. Och renarna som kantar alla vägar har ju horn--- som älgar så...Sweet! Har hört att ni har rejäla älgar där också så bara jag tar jägarexamen kan jag ta med en bössa
Älgar har jag inte sett, men ryktet säger att det vandrar runt en björnhona med två ungar i samhället. Och renarna som kantar alla vägar har ju horn--- som älgar så...
Äh, vadådå? Ingen skulle väl märka om det saknas en eller ett par?Nej, tjuvjaga ren är INTE något jag tänkt göra!
Äh, vadådå? Ingen skulle väl märka om det saknas en eller ett par?
Bara å säga att den blev påkörd och innan du hann rapportera det kom björnhonan med två ungar och släpade iväg renen... Mitt framför näsan på dig. Älg är gott... Mmm, älgstek, tjälknöl, köttsoppa med älgkött...Eh, jo det gör de Helt ärligt, jag tycker dessutom inte ren är gott. Visst, det är klart att man rekommenderar utlänningar att beställa det om man är på restaurang men ge mig älg vilken dag som helst.
Bara å säga att den blev påkörd och innan du hann rapportera det kom björnhonan med två ungar och släpade iväg renen... Mitt framför näsan på dig. Älg är gott... Mmm, älgstek, tjälknöl, köttsoppa med älgkött...
Be han skicka hornen till mig. Prickarna vill ha ngt att tugga påLyckades jag nämna att särbon har skjutit älg?! Plus att hans lag sköt en till så när den är nedskuren får han 100kg+ TILL med älgkött jag räknar kallt med att en del hamnar hos mig