Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte så man säger "Fredagsmys - kila in helgen"? :sneaky:

Särbon är för långt bort :( men hoppas det går bättre för @bumpo ! :D

För övrigt kommer jag att ta mig norrut i nästa vecka, till Doro (ifall någon var tveksam på vart jag ska). Kommer det inte Jämtlandsjobb emellan åker jag E4:an via Sundsvall så hojta till om det är någon som vill ha besök av en D&E-trådare (med förmodligen sura kissar i bilen, vi ska testa om de kan tänka sig att tillbringa tid hos särbon :nailbiting:).

Jag håller tummar och tår! Själv fick jag världens bästa present igår när jag fyllde. Hagelbössan som jag har tjatat om att få köpa fick jag nu istället! Så nu håller jag på och fyller i papper för att skicka in till polisen! :banana::bump:

Berättade för särbon och hans kommentar var: Men det är väl inte hennes första bössa?! :D Han förväntar sig att jag ska köpa en .22LR som första (förmodligen för att jag ska låta bli hans :rofl:)

Stort grattis iaf och må du träffa det du siktar på! :banana:

Skrik till om du hör om någon vapenaffär som säljer Norma 203-B till ett rimligt pris. Det är gräsligt svårt att få tag på just nu och särbon har inte så mycket kvar.

Berättade för särbon och hans kommentar var: Men det är väl inte hennes första bössa?! :D Han förväntar sig att jag ska köpa en .22LR som första (förmodligen för att jag ska låta bli hans :rofl:)

Stort grattis iaf och må du träffa det du siktar på! :banana:

Skrik till om du hör om någon vapenaffär som säljer Norma 203-B till ett rimligt pris. Det är gräsligt svårt att få tag på just nu och särbon har inte så mycket kvar.
:rofl: Min första alldeles egna bössa! ;) Fast .22 räknar jag som min också, det är åtminstone mest jag som skjuter med den... Sen har jag en hagelbössa som jag kan skänka bort om någon vill ha? En sidasida som slår något så ända in bängen så till och med maken som är stark och van skytte tycker att den är läskig att skjuta med... Sen skulle jag vilja bli klar med älgbanan så jag kan köpa mig en egen studsare... :idea:

Just ja, glömde den viktiga standardfrasen. Svårt att minnas när inte @Mammas är här och påminner mig :(

Särbon är för långt bort :( men hoppas det går bättre för @bumpo ! :D

För övrigt kommer jag att ta mig norrut i nästa vecka, till Doro (ifall någon var tveksam på vart jag ska). Kommer det inte Jämtlandsjobb emellan åker jag E4:an via Sundsvall så hojta till om det är någon som vill ha besök av en D&E-trådare (med förmodligen sura kissar i bilen, vi ska testa om de kan tänka sig att tillbringa tid hos särbon :nailbiting:).
Vafan, kan du inte fortsätta ytterligare några ynka 52 mil norrut (och yttepytte till öster)?:(

:rofl: Min första alldeles egna bössa! ;) Fast .22 räknar jag som min också, det är åtminstone mest jag som skjuter med den... Sen har jag en hagelbössa som jag kan skänka bort om någon vill ha? En sidasida som slår något så ända in bängen så till och med maken som är stark och van skytte tycker att den är läskig att skjuta med... Sen skulle jag vilja bli klar med älgbanan så jag kan köpa mig en egen studsare... :idea:

Jag säger bara .30-06. Sparkar inte så farligt men ändå tillräckligt för en björn (man vet aldrig var hundarna jaga upp). Jag orkar inte hålla särbons .308 (den är TUNG men sparkar då givetvis inte) och hans .45-70 har jag inte vågat mig på. Tror nog jag ska testa den när jag är upp, om inte annat för att utmana min egen tveksamhet :D

Eh, jo det gör de :p Helt ärligt, jag tycker dessutom inte ren är gott. Visst, det är klart att man rekommenderar utlänningar att beställa det om man är på restaurang men ge mig älg vilken dag som helst.
Bara å säga att den blev påkörd och innan du hann rapportera det kom björnhonan med två ungar och släpade iväg renen... Mitt framför näsan på dig. Älg är gott... Mmm, älgstek, tjälknöl, köttsoppa med älgkött...

Bara å säga att den blev påkörd och innan du hann rapportera det kom björnhonan med två ungar och släpade iväg renen... Mitt framför näsan på dig. Älg är gott... Mmm, älgstek, tjälknöl, köttsoppa med älgkött...

Lyckades jag nämna att särbon har skjutit älg?! Plus att hans lag sköt en till så när den är nedskuren får han 100kg+ TILL med älgkött :d jag räknar kallt med att en del hamnar hos mig :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka