Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säger bara .30-06. Sparkar inte så farligt men ändå tillräckligt för en björn (man vet aldrig var hundarna jaga upp). Jag orkar inte hålla särbons .308 (den är TUNG men sparkar då givetvis inte) och hans .45-70 har jag inte vågat mig på. Tror nog jag ska testa den när jag är upp, om inte annat för att utmana min egen tveksamhet :D
Nu var det ett tag sedan men svågerns .30-06 kunde jag inte skjuta alls med, men jag lånade kompisens .308 Tikka och den är supertrevlig! En sån vill jag ha!! :D

Nu var det ett tag sedan men svågerns .30-06 kunde jag inte skjuta alls med, men jag lånade kompisens .308 Tikka och den är supertrevlig! En sån vill jag ha!! :D

.308 är vansinnigt trevlig men med den stock han har så blir det för tungt för mig. Det är den civila varianten av Försvarets PSG-90 :D Det är några i England som varit med och tagit fram den för Försvaret så de har rätt att sälja till den civila marknaden.

Jag har skjutit ett par ggr med .30-06 och vi kommer faktiskt rätt bra överens. Den är känd som älgmagneten :D Den har funnits i släkten ett tag (givetvis med utbyten och uppgraderingar) så den kanske har skjutit över 200 älgar! Särbon kan ha .45-70 med ut, ser inte en älg. Nästa dag tar han .30-06 och det blir älg direkt :p

Jag håller tummar och tår! Själv fick jag världens bästa present igår när jag fyllde. Hagelbössan som jag har tjatat om att få köpa fick jag nu istället! Så nu håller jag på och fyller i papper för att skicka in till polisen! :banana::bump:

Förresten, tummar odyl hjälpte! :up: Det blev en tvåa på handbromsen fast det visste jag (med en 14 år gammal bil åker man liksom och kollar listan över vad som ska göras...) men inget annat! Inte ens "bra att veta"! :banana:

@bumpo: En liten manual för utekväll :D

E0dPa1-e1350761118483.jpg

il_fullxfull.370243222_i5ps-e1351815620558.jpg

:p :cool:

Och jag är orimligt glad och stolt över omnämnandet på Fredrik Backmans blogg idag.
Det är du som är agenten? ;)
min agent försökte äta upp mina jordnötssmörskakor och dricka upp min öl hela tiden
... eller?
min favoritförlagsmedarbetare S med jämna mellanrum blev trött och slog in pinkoden till sitt eget bankomatkort i kassaapparaten när folk skulle betala för böcker
... alternativt?
vår PR-ansvarige K hade sönder en jättedyr stol i hotellobbyn och gick i vägen för fotoapparaten stup i kvarten när hon skulle sno godis i montern
:angel:

Åh den skulle jag vilja vara med i! Själv fick jag skicka mamma och jag hoppas att hon lyckades köpa en bok och få den signerad... :cautious:

För övrigt så läser jag konstantfel på tråden väskkontroll i butiker och läser Vätskekontroll... :D
Vem är han, någon jag borde känna till? Jag har inte läst boken om Ove. Ove vem, Solsidans Ove? :D

Jag har fått så underbara hälsningar i mina böcker. Han vet liksom vem jag är!:bump:
Stalker? :p;)

VET DU INTE VEM FREDRIK BACKMAN ÄR?????

Och seriöst, börja läs bloggen och alla fyra böckerna. Det tog typ fem sidor i Britt-Marie var här innan tårarna började trilla.

Och nej, jag stalkar inte. Men jag kommenterar på bloggen, följer den och hänger på bloggfikan.

Vem är han, någon jag borde känna till? Jag har inte läst boken om Ove. Ove vem, Solsidans Ove? :D

Stalker? :p;)
Du behöver lite Fredrik Backman i ditt liv! :D Jag läser hans blogg hela tiden och böckerna är fantastiska! Ove är lättläst även om den har poänger, Mormor hälsar och säger förlåt, den har ett djup som man från början inte upptäcker men som man sen kastas ner i och man blir helt tårögd av både skratt och sorg. Jag längtar tills jag får läsa Britt-Marie!!

Varit och känt och klämt på några hagelbössor, nu är jag bara förvirrad... :crazy:.
Jag vet vad jag vill ha (tror jag), Benelli vinci, men det vill inte plånboken vara med om... så nu gäller det att hitta det bästa alternativet som plånboken håller med om, dvs en begagnad och det går knappt att hitta :meh:.

Tips! @Barret ge inte prickikorvarna älgskånkar, dom tycker säkert att det är jättemumsigt :d, men fyyyyyyyyy för andedräkten :yuck:.

Varit och känt och klämt på några hagelbössor, nu är jag bara förvirrad... :crazy:.
Jag vet vad jag vill ha (tror jag), Benelli vinci, men det vill inte plånboken vara med om... så nu gäller det att hitta det bästa alternativet som plånboken håller med om, dvs en begagnad och det går knappt att hitta :meh:.

Tips! @Barret ge inte prickikorvarna älgskånkar, dom tycker säkert att det är jättemumsigt :d, men fyyyyyyyyy för andedräkten :yuck:.
Classic är bra att hålla lite utkik efter! (Inte alls partisk... ;) ) Själv höll jag på att få dåndimpen när polisen först vill ha 700 kr för att ta emot min ansökan och sedan talar om att det tar åtminstone 9 veckor... :down::cautious: Sen måste jag mäta piplängden också... Herregud så kinkiga de är... :D

Tack för tipset!
Nu brukar de ju aldrig få nåt viltkött, är tydligen väldigt hög purinhalt vilket kan ställa till det med en prickikorvs njurar, men vem fasen vet vad de sätter i sig om de får chansen (björnbajs är en favorit hos dem, t ex.) :yuck::banghead::wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat