Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just ja... min håriga mördare kom precis in med en mus :crazy: Det låg en utanför dörren efter jag släppt ut henne i morse också (perfekt placerad så man ska trampa på den men jag är försiktig nu) :cautious:

@Jannice var det du som var expert på surfplattor? Är det verkligen rimligt att de bara ska klara ett år med batteriet? Och att det ska kosta lika mycket att byta som att köpa en ny? Att de sedan har lurat på mig en försäkring som inte täcker något känns ännu mer surt...:rage:

Då ska vi se!

Här finns en reservdel att beställa:

http://www.ebay.com/itm/New-USB-Cha...ablet_eReader_Accessories&hash=item27e4cf6165

Brukar ta 2-3 veckor från Kina, men är bra mycket billigare. 148:- inklusive frakt!

Och här kommer en video som visar hur du byter:

Herregud! Hur hade du tänkt att jag skulle klara det??????
Jag har inte ens lyckats få loss bakstycket. Nu låter jag som om jag har tummen mitt i handen. Gick faktiskt elteknik på gymnasiet men är bara sååå ointresserad. Grejerna ska bara funka!

För att fortsätta med skjuttemat @Snurrfian så har jag fått öva hos särbon. Jag :love: hans .22 men det är rätt kul med .308 också, träffa huvudmål på 800m är inte så dumt :D .45-70 har jag inte vågat mig på :o

Hageln är jag inte lika mycket vän med :cautious:

Been there, done that, have the coughing t-shirt! ;) Särbons kompis har en Colt Army (.44) som vi laddade till max (har du någon ANING om hur mycket krut det får plats i varje kammare?! O_o). Det är SÅ skithäftigt att skjuta en sådan! Jag hoppas särbon fixar sin svartkrutare någon gång.

Fast det är kass anslagsenergi så jag förstår inte hur de kunde ha ihjäl någon/något. Jag sköt på ett färskt vedträ på kanske 10m och kulan studsade rakt in i ladugårdsväggen så det tjongade! :D
Alltså... Jag vet att ni pratar om pangare och sånt egentligen... Men min hjärna omvandlade hela den diskussionen till metaforer för inkilning. Jag måste verkligen investera i en ny pojkvän (och min iFån tyckte f ö att det borde stå incesters istället för investera..:cautious:)

Alltså... Jag vet att ni pratar om pangare och sånt egentligen... Men min hjärna omvandlade hela den diskussionen till metaforer för inkilning. Jag måste verkligen investera i en ny pojkvän (och min iFån tyckte f ö att det borde stå incesters istället för investera..:cautious:)

Inkilning is da shit! :up: Och jo, när man inte fått något på ett tag brukar ens sinne fara i rännstenen för minsta lilla :o Har du inte skaffat en ny lila vän ännu?! :p

Fast du borde ta en snack med din iFån, den verkar vara lite störd... :cautious:

@Jannice var det du som var expert på surfplattor? Är det verkligen rimligt att de bara ska klara ett år med batteriet? Och att det ska kosta lika mycket att byta som att köpa en ny? Att de sedan har lurat på mig en försäkring som inte täcker något känns ännu mer surt...:rage:

The tabletsaver is in da' house! ;)

Nej det är det inte, vad är det för platta? Och vad vill de ha för batteriet? Jag kan kolla på de sidor sambon frekventerar och se om det finns till vettigare pris där :)

Det finns så många olika märken och det är en väldig skillnad på kvaliteten på de som finns. Det har inte någonting att göra med priset, finns svinbra plattor att beställa från Kina som kostar som en Denver här i Sverige, men har kvalitet och prestanda som t.o.m slår våra toppmärken.

:D
Låter troligt. Däremot verkar inte batteriet lika lättskrämt 16% efter att laddats hela natten.

Har du provat byta laddare? Eller har du bytt laddare och fått en för svag adapter? Surfplattor behöver laddas med 2A-adapter för att ladda ordentligt, dessutom kan kablarna bli dåliga och då laddar den sämre.

Har provat med tre laddare. Enligt Google kan man prova ladda via dator. Får prova det med.

Hur ser det ut vid batteri-ikonen när du laddar? Min Samsung har nämligen problem med laddningen, man får prova dra ut och stoppa i laddaren några gånger innan ikonen ser ut som den ska göra :)

Annars håller jag fast vid att byta USB-porten:

post-25179-you-can-do-it-gif-Waterboy-Img-JC2V.gif

Igår var också en bra dag! Fick äntligen lappen om att hämta ut min nya telefon, fast med fel efternamn. Självklart såg jag inte det förrän jag var framme vid affären, så det blev en tripp till barnens pappa som jobbar i butik för att skriva ut ett personbevis där det står att jag bytt namn. Ifall ni undrar så finns dem inte, iaf inte via BankID.

Med lappen, personbevis, två brev från abonnemangshållaren och The Phonehouse lyckades jag till slut få ut det iaf och for hem.

Ut med hästarna i nya hagen: tre minuter senare var de ute ur den och två åkrar bort med min hund hack i häl.

Så istället för att fixa ordning nya telefonen så fick jag roa mig med att jaga den lille fan, Fröken Fläck stod still så snällt när jag kom fram, och laga hage! :up:

The tabletsaver is in da' house! ;)

Nej det är det inte, vad är det för platta? Och vad vill de ha för batteriet? Jag kan kolla på de sidor sambon frekventerar och se om det finns till vettigare pris där :)

Det finns så många olika märken och det är en väldig skillnad på kvaliteten på de som finns. Det har inte någonting att göra med priset, finns svinbra plattor att beställa från Kina som kostar som en Denver här i Sverige, men har kvalitet och prestanda som t.o.m slår våra toppmärken.

Samsung tab3... Vi funderar på om den möjligtvis kan råka bli tappad för då gällde visst försäkringen... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka