Draglinor i kedja?

Tussilago

Trådstartare
Har ett par draglinor av tjockt rep överst som sen övergår i kedja. Nu är de för korta så jag ska förlänga med mer kedja. Är det bara jag som känner att man på nåt vis vill "linda in" kedjan, känns inte så kul att kedjan ska gå mot hästens ben. Ska släpa saker som däck o dyl, så draglinorna hamnar ju lågt..
Är det helt lungt med kedja eller har ni förslag på hur man kan täcka kedjan med nåt trevligare?

Sv: Draglinor i kedja?

sätt krympslang på, eller något annat mjukt. jag har sett sådana brukskedjor med skydd på vid tex brukstävlingar, så jag tror de flesta har något skydd på.

Jag har använt både sådana som du beskriver, och sådana där hela består av kätting. Det har gått bra även utan skydd på. Hästen har inte tyckt att det är obehagligt...

Jag skulle vara med orolig över själva repet än kättingen. Kättingen är ju mjuk mot hästen medans repet kan brännas och skava mer.

Vad är krympslang? Vart köper man det? O kanske är det sant att repet är det man ska vara orolig för, får hålla koll på hur det utvecklar sig!!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 973
Senast: Mia_R
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 088
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 809
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18