Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är inne på bil nr 3 med infällbar dragkrok, har aldrig haft någon olycka utan tycker att det är en toppenlösning!Är det kasst med infällbar dragkrok? Jag drar släp ca en gång i veckan. Är det någon som varit med om en olycka (pga infällbar dragkrok)?
Vad betyder "dragpaketet" som det står i vissa bilannonser?
Är det kasst med infällbar dragkrok? Jag drar släp ca en gång i veckan. Är det någon som varit med om en olycka (pga infällbar dragkrok)?
Vad betyder "dragpaketet" som det står i vissa bilannonser?
Haft en löstagbar krok, men eftersom jag i praktiken aldrig tog loss den var det ett helsike varje gång den skulle besiktigas - krävdes både kraft och kunskap för att få loss den... Men det kanske inte är samma sak med en infällbar.
Haft en löstagbar krok, men eftersom jag i praktiken aldrig tog loss den var det ett helsike varje gång den skulle besiktigas - krävdes både kraft och kunskap för att få loss den... Men det kanske inte är samma sak med en infällbar.
Och man får gärna tvätta och smörja igenom dem efter varje användning.
Men se det hjälper inte heller, bekanta använde inte sitt drag på ett år och förvarade den avtagbara delen väl rengjord och inoljad. Men då var det istället delen på bilen som var rostigt och det gick inte att få på.De är inte designade för att vara utfällda på bilen jämt, det riskerar att rosta, glappa och fastna med tiden. Och man får gärna tvätta och smörja igenom dem efter varje användning. Om man alltid drar släp är det bättre med fast monterad.
Infällbar är lite annorlunda eftersom den är mer fast monterad än en avtagbar.
Det finns en plugg man sätter i draghålet på bilen som ska hindra smuts och skit från art flyga upp när man kör utan drag. Är man slarvig med att sätta dit den så är risken större att man inte får på draget sen trots att draget i sig är rostfritt.Men se det hjälper inte heller, bekanta använde inte sitt drag på ett år och förvarade den avtagbara delen väl rengjord och inoljad. Men då var det istället delen på bilen som var rostigt och det gick inte att få på.
Det har nog utvecklats senare, det här var rätt många år sedan nu.Det finns en plugg man sätter i draghålet på bilen som ska hindra smuts och skit från art flyga upp när man kör utan drag. Är man slarvig med att sätta dit den så är risken större att man inte får på draget sen trots att draget i sig är rostfritt.
Det finns en plugg man sätter i draghålet på bilen som ska hindra smuts och skit från art flyga upp när man kör utan drag. Är man slarvig med att sätta dit den så är risken större att man inte får på draget sen trots att draget i sig är rostfritt.