dragkamp vid hundmöten.

leanita

Trådstartare
Har en 11 månaders GD-flicka som går jättefint i koppel utom när vi närmar oss en hundrastplats eller möter en hund som hon känner. Då drar hon som en galning i kopplet och är omöjlig att hålla - hon är ju en Grand Danois! Har börjat använda nosgrimma vid dom här tillfällena men hennes beteende förändras inte. Vad gör jag för fel? Hur ska jag gå tillväga för att hon ska förstå att hon INTE får dra i kopplet vid dessa tillfällen?

Sv: dragkamp vid hundmöten.

Vad du gör för fel kan nog bara en tränare som ser er live svara på.
Dessutom är det väl en sån ålder där det kan vara lite halvtaskigt med lydnaden hur man än gör :crazy:
Det var inte förrän vid 2 års ålder som vi började kunna få vår hund att hålla sig fint i kopplet, och det är fortfarande med tummen i ögat det funkar i vissa situationer.. :p

Liknande trådar

Hundträning Ny på detta forum (och ett liknande hundforum där jag ställt samma fråga). Det är så att jag har lite funderingar kring hundfrågor som...
2
Svar
23
· Visningar
3 047
Senast: sanmatte
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 369
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 672
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka