Cherokee är skrammelburkar.
Man betalar mest för märket - det finns bättre och billigare jeepar på marknaden.
Jaha, det får du nog förklara har inte upplevt det, hur många Jeep® har
du haft?
Jeepar drar dessutom duktigt med soppa, vettigare att köpa manuellt växlad personbil med 6:a eller 8:a - själv gillar jag audi.
Varför är det bättre med manuellt när man drar?? Det är mycket mjukare och det sliter mindre på bilen med automat.Mycket soppa, ja det är ju ingen Micra precis
utan en bil på c:a 2,3 ton fyrhjulsdrift och allt från diesel till V8. Men allt är relativt, kör med min GC 5,2 l V8 landsväg 1,24 l/mil motorväg 110 + moms
och med släp och två hästar i 1,5-1,6 l/mil. Med diesel betydligt mindre.
Sedan gäller det att inte blanda ihop begreppen Jeep® är gjord för att gå ute i terrängen vilket de flesta "SUV:ar" inte är, de har inte ens lågväxel
Det har importerats en del Grand Cherokee de sista åren så det finns många att välja på och det är köparens marknad just nu så man får mycket bil för pengarna...
Jag tänker inte fortsätta eftersom det bara skulle bli onödigt långt inlägg...
Alkemisten>
Jag brukar ge rådet att prova själv först, gå inte på vad alla andra tycker eftersom de flesta har olika referenspunkter än vad du har. Du kan ju passa på om du ska till Falsterbo Horse Show och prova Jeep® där, de är en av huvudsponsorerna. Är sjäv inbjuden till FHS av Jeep Sverige till VIP parkeringen, VIP läktaren och VIP tältet eftersom jag äger en Jeep®
Rolle på Österlen