Dr. Browns flaskor

doglover

Trådstartare
Fick en sådan flaska idag. Har läst om dom överallt och de är väl rekommenderade. Vad är eran uppfattning om dom?
Min son äter väldigt fort, nästan så att han kväver sig självt. Hoppas på att han äter bättre med den flaskan.
 
Sv: Dr. Browns flaskor

Vi älskar våra Dr Brown!:love: Det finns flera olika nappstorlekar (tror det är stl 1 för de allra minsta och stl 2 för ersättning och stl 3 för välling). För oss fungerade dock inte vällingnappen- det blev som en vårflod- så vi har största stl för ersättning trots att vi har välling i flaskorna.
 
Sv: Dr. Browns flaskor

Vi älskar våra Dr Brown!:love: Det finns flera olika nappstorlekar (tror det är stl 1 för de allra minsta och stl 2 för ersättning och stl 3 för välling). För oss fungerade dock inte vällingnappen- det blev som en vårflod- så vi har största stl för ersättning trots att vi har välling i flaskorna.

vår son äter nan 1 ersättning från nestlé med den nappen man fick med i flaskan. tror det är storlek 1 på den. verkar fungera bra iallafall än så länge. han la inte av en mega rap som han gör me de andra, är det för att det blir mindre luft då-?
 
Sv: Dr. Browns flaskor

Sebastian åt bara ur dom under ca 9 mån. Sen accepterade han MAM Ultivent också, att ha vällingen i.

Utan Dr Browns hade han nog haft mycket mer problem med magen (Mjölkallergiker med känslig mage) än vad han haft. Han rapade knappt alls efter att ha ätit ur den flaskan, och han åt upp allt i ett jämnt tempo. Han åt också väldigt fort, framför allt när han fick välling.

Nu dricker han sin morgon/kvällsvälling ur MAM's flaskor, helt enkelt för att dom är lättare att diska ur fort. Nu är han ju så pass stor att han själv reglerar tempot och han behöver ju inte bli rapad heller :p
 
Sv: Dr. Browns flaskor

Justja.

Han vägrar fortfarande stenhårt, och har alltid gjort, att äta ur en vanlig flaska! Han dricker bara sin välling ur flaskor som är utformade så att nappen inte faller ihop, det blir vacuum eller annat sånt.
 
Sv: Dr. Browns flaskor

Vi körde med Dr Brown redan första dagen (del-ammar bara). Dom är himla bra! Har försökt med "vanliga" flaskor när jag glömt dr brown hemma, men jag tycker det funkar värdelöst. Ungen dränks ju nästan i mjölken + sväljer massa luft ;)
 
Sv: Dr. Browns flaskor

Vi körde med Dr Brown redan första dagen (del-ammar bara). Dom är himla bra! Har försökt med "vanliga" flaskor när jag glömt dr brown hemma, men jag tycker det funkar värdelöst. Ungen dränks ju nästan i mjölken + sväljer massa luft ;)

Det känns igen..........Så jag hoppas på att den här fungerar bättre.
 
Sv: Dr. Browns flaskor

Freddy gillade Dr Brown flaskan väldigt mkt.
Inte alls lika skrikig och raparna kom lite fortare jmf med
vanliga flaskor.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 949
Senast: Araminta
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 477
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp