Douge de bordeaux?! Någon som träffat ngn?

Sv: Douge de bordeaux?! Någon som träffat ngn?

Japp! Fast det är en av hennes döttrar jag känner.

Dogue de Bordeaux prat runt mig hela dagarna både privat och på jobbet så! ;)

Min chef är bästa kompisens pappa, som då har Doguehill´s kennel och där var Gunvald med husse och hälsade på i somras, på en DDBX träff!
Inte så många Bordeuxer som tränar lydnad på den nivån, vad jag vet då alltså!

Aha, då förstår jag.;)

Ja Gunvald är faktiskt en hund utöver det vanliga enligt mitt tycke-helt opartiskt faktiskt!:p

Har aldrig träffat honom själv men har förstått att det är en hund med massor av personlighet! :D

Thihihi, OH ja, minst sagt:p

Ett riktigt charmtroll, om så på avstånd:angel:

Njaee...då tror jag inte det var den jag tänkte på. Den jag tänkte på heter ngt på H och en kille som heter typ kristoffer eller kristian eller ngt liknande har den..

Min stallägare har tre stycken som jag träffar varje gång jag åker till mina hästar.
Underbara hundar. Familjekära, sällskapliga, sävliga, lugna och gör inte mer än vad dom behöver :rofl:.

Min kompis har haft uppfördning på denna ras. det är en väldigt trevlig ras. Snäll och lugn. De har tre barn i familjen och dessa hundar de haft är väldigt tåliga. Alltid snälla mot barnen. De har varit bra psykiskt och gått br amed alla andra hundar oavsett kön. De är även trevliga mot främlingar men håller ändå koll på sin ägare och tvekar inte att skydda denna. En underbar hund tycker jag.

Ja, en stor hane. Han var ju väldigt snäll o gullig o så, men absolut inte min typ av hund. :p Stor, klumpig, dregglar massor och inte särskilt smart.....

Dom kan vara rätt aggressiva i vakt-situationer dock, samt mot andra hundar. Och då är dom inte så roliga pga sin storlek och styrka...

Dom kan vara rätt aggressiva i vakt-situationer dock, samt mot andra hundar. Och då är dom inte så roliga pga sin storlek och styrka...

Aggressiv mot andra hundar och i vaktsituationer beror väl på den som uppfostrar den! :crazy:
Har inte mött nån DDBX som varit direkt aggressiv.
Visst att dom skäller till ibland men det är inte ofta - och oftast då när dom leker och busar! Jämför då med vår bjäbbiga schäfer som skäller i tid och otid!:angel:;)
Å då har de i stallet typ 10st gåendes tillsammans.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 760
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 220
Senast: Kiwifrukt
·
Äldre Hej! Väljer att vara anonym av vissa anledningar, men är en sedan tidigare aktiv medlem. Jag har funderingar kring detta med frivillig...
20 21 22
Svar
424
· Visningar
23 491
Senast: Ray
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka