Dop present

Diana

Trådstartare
Jag och min sambo ska snart på dop, så jag behöver tips på vad man kan köpa. Det är min sambos brorsbarn som ska döpas.

Sv: Dop present

Fråga föräldrarna. Vi ville ha pengar till Hannes som vi satte in på hans fondkonto. Han fick även Den Silvriga Barnkammarboken vilket jag tyckte var en trevlig present, den finns ju i flera utföranden (andra färger).

Köp INTE trista saker som smycken, tavelramar, sparbössor, silverbestick och annat traditionellt plåtter :angel:. Roligare med leksaker och dylikt. Våran dotter fick babygym, barnstol, potta, babytallrik-set, leksaker, gosedjur, kläder..

Instämmer i barnkammarböckerna, och då gärna de med cd till. Den silvriga är riktigt bra! :)

Alla böcker i Barnkammarboken-serien är kanonbra :)

Det som dessutom brukar vara uppskattat är sådant man kan använda. Kläder, set med mugg/bestick/tallrik.

Och min favoritpresent som jag allitd tipsar om: handavgjutningsset :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 560
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 637
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV