Det är väl väntat? Vad ska han annars säga?Vad har ni att säga om det här [länk]:
NATO's Rutte urges Zelenskiy to mend his relationship with Trump
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl väntat? Vad ska han annars säga?Vad har ni att säga om det här [länk]:
NATO's Rutte urges Zelenskiy to mend his relationship with Trump
Kievrus var föregångare till Ukraina, och existerade före Moskvastaten.Jag förstår att Ukraina inte var ett självständigt land förrän 1991, men nu är det-sedan 1991. Ett eget land med egen vilja, en demokrati också, till skillnad mot Ryssland. Är det rätt att bara ta ett land när det är sitt eget och självständigt? Nej.
Att Nato behöver smöra för Trump, givet hur lite Trump bryr sig om Nato …?
Varför?Det är väl väntat? Vad ska han annars säga?
På vilket sätt skulle han gjort då? Tycker han höll sig sansad trots sättet han blev behandlad på, kändes som de körde mobbing enligt mig.Varför?
Jag tyckte Zelensky kunde skött pressträffen bättre men vad som är rätt nu vet jag inte. Jag tror inte utfallet av mötet var planerat från Trump-administrationens sida men det verkar klart som att de inte är särskilt angelägna om ett avtal med Ukraina eller att stötta landet framöver, kan förstås vara ett taktiskt drag inför kommande förhandlingar med Ryssland, men jag tror inte det den här gången.
För att även om Rutte har en chefsroll för Nato så är USA den största maktspelaren i Nato? Därför kan jag inte se att han skulle kunna uppmana till något annat än just det han sa.Varför?
Jag tyckte Zelensky kunde skött pressträffen bättre men vad som är rätt nu vet jag inte. Jag tror inte utfallet av mötet var planerat från Trump-administrationens sida men det verkar klart som att de inte är särskilt angelägna om ett avtal med Ukraina eller att stötta landet framöver, kan förstås vara ett taktiskt drag inför kommande förhandlingar med Ryssland, men jag tror inte det den här gången.
Men det borde väl i så fall innebära att även Sverige borde uppmana till samma? Vi är ju beroende av Nato för vårt försvar.För att även om Rutte har en chefsroll för Nato så är USA den största maktspelaren i Nato? Därför kan jag inte se att han skulle kunna uppmana till något annat än just det han sa.
Ett pressmöte i Vita huset är inte samma som en debatt, det fanns ingen anledning för honom att gå i polemik med Vance för hans svar till reportern att rätta vägen att nå en fredsuppgörelse i det här läget kanske är via diplomati och det är vad Trump försöker med.På vilket sätt skulle han gjort då? Tycker han höll sig sansad trots sättet han blev behandlad på, kändes som de körde mobbing enligt mig.
Ja. Vi är beroende av Nato för vårt försvar.Men det borde väl i så fall innebära att även Sverige borde uppmana till samma? Vi är ju beroende av Nato för vårt försvar.
Stor skillnad, Sverige är redan med i NATO medan Ukraina är angripna av Ryssland och beroende av hjälp utifrån. Vi är inte i krig, än, medan Ukraina behöver all hjälp de kan få. Vi ser vad som kan hända oss när vi ser Ukraina, Ryssland skiter i allt vad krigslagar heter och siktar in sig på samhället och inte enbart krigförande förband. Ryssland slaktar befolkningen, som de alltid gjort mot Ukrainas civila, de slår mot infrastruktur, känkraftverk, bönder, kraftverk, dammar, skolor och sjukhus.Men det borde väl i så fall innebära att även Sverige borde uppmana till samma? Vi är ju beroende av Nato för vårt försvar.
Skillnad på medlemsland och Natos generalsekreterare tänker jag.Men det borde väl i så fall innebära att även Sverige borde uppmana till samma? Vi är ju beroende av Nato för vårt försvar.
För övrigt så kör Putin på i samma gamla fina tradition som i princip alla makthavare i Ryssland/Sovjet gjort, skiter i sin egen befolkning och låter dem ta konsekvenserna av hans tyranni.Stor skillnad, Sverige är redan med i NATO medan Ukraina är angripna av Ryssland och beroende av hjälp utifrån. Vi är inte i krig, än, medan Ukraina behöver all hjälp de kan få. Vi ser vad som kan hända oss när vi ser Ukraina, Ryssland skiter i allt vad krigslagar heter och siktar in sig på samhället och inte enbart krigförande förband. Ryssland slaktar befolkningen, som de alltid gjort mot Ukrainas civila, de slår mot infrastruktur, känkraftverk, bönder, kraftverk, dammar, skolor och sjukhus.
Putin har skrivit in sig i historieböckerna med Lenin, Stalin, Pol Pot, Hitler m fl. Jag tycker det är helt otroligt att vi varit så naiva, både i Sverige och resten av världen när vi trodde på Glasnost, när Putin ruvade på sin hämnd och övertagandet efter alkisen och nickedockan Jeltsin.
Ja.För övrigt så kör Putin på i samma gamla fina tradition som i princip alla makthavare i Ryssland/Sovjet gjort, skiter i sin egen befolkning och låter dem ta konsekvenserna av hans tyranni.
Inte helt lätt för Zelensky, heller, att föra sin talan på sitt tredjespråk (vad jag förstått) och därmed inte kunna uttrycka sig lika smidigt och artikulerat som den som har engelska som sitt modersmål. Kanske borde han ha gjort som Putin, som ALLTID pratar ryska, med tolk. Kanske Trump och Vance lyssnat klart till tolken och inte avbrutit så som de gjorde med Z? Nu blev mycket lite haltande och ibland upprepade han ord som var felaktiga, vilket självklart gjorde att han hamnade i ett slags underläge.På vilket sätt skulle han gjort då? Tycker han höll sig sansad trots sättet han blev behandlad på, kändes som de körde mobbing enligt mig.
Tänkte faktiskt samma och det även hade gett lite extra betänketid plus att en skicklig tolk kunde "hjälpt till" med formuleringarna.Inte helt lätt för Zelensky, heller, att föra sin talan på sitt tredjespråk (vad jag förstått) och därmed inte kunna uttrycka sig lika smidigt och artikulerat som den som har engelska som sitt modersmål. Kanske borde han ha gjort som Putin, som ALLTID pratar ryska, med tolk. Kanske Trump och Vance lyssnat klart till tolken och inte avbrutit så som de gjorde med Z? Nu blev mycket lite haltande och ibland upprepade han ord som var felaktiga, vilket självklart gjorde att han hamnade i ett slags underläge.
Ja. Och det har dessutom alla vetat. Även MAGA-folket.https://www.instagram.com/reel/DGX7-XyOzkX/?igsh=MW0zMnhteHFkd2RsdA==
Från presidentvalsdebatten 2024. Hon hade så rätt.
Ett dygn senare.En argumentation mellan en man utan kostym och en kostym utan man.