Det här låter ju lite eerie.
Om inte Ukrainare tycker likadant, är det ändå ok att försöka ta landet?
Det här känns ju som ett ypperligt forum att ställa sig den här frågan på:
Om en man nu rent hypotetiskt skulle anse att en kvinna tillhörde honom, och kvinnan inte höll med - får denne man nån slags förståelse på detta forum om han slår och våldtar henne i hopp om hon skulle hålla med till slut?
Ja jag förstår liksom inte resonemanget. Jag är med på att Ryssland vill ha både det ena och det andra de anser är deras sedan urminnes tider och att de hade tagit en kvinna utan hennes vilja också, men ska resten av världen se på? Ska USA HJÄLPA det ske att Ryssland tar en kvinna sådär?
Jag förstår att Ukraina inte var ett självständigt land förrän 1991, men nu är det-sedan 1991. Ett eget land med egen vilja, en demokrati också, till skillnad mot Ryssland. Är det rätt att bara ta ett land när det är sitt eget och självständigt? Nej.
Är det rätt att USA ställer krav , i mina ögon helt orimliga, istället för att bara försvara Ukraina? Nej, varför skulle de?! VAD gör det rätt att välja Rysslands sida i något som är helt tokigt?
Är det rätt att Ryssland invaderar Ukraina överhuvudtaget? NEj! Hur kan det på något vis bli rätt?
Det jag inte förstår är hur USA kan ha de krav de har och att resten av världen bara ser på och pratar om fred medan Ukrainas delas upp och säljs ut. Tack gode Gud att det slutade som det gjorde när han skulle skriva på- att tänka tanken från början är för mig tokig ens! Ukraina ska inte säljas ut sådär- vill USA inte skydda det så stick och brinn för fasen, vänta bara till Ryssland vänder sig mot dem, inte en fråga om OM utan NÄR, Europa får försvara Ukraina om inte USA är redo för fred.
Jag hade vägrat sälja ut Sverige på det viset, hade varit vansinnig om Kristersson hade åkt för att skriva på liknande avtal. Behöver vi fred så pass att vi ska slicka USAs röv? Knappast. Inte heller Ukraina, då får vi andra steppa upp.