Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en direkt fråga om jag tycker det är rätt att det tas upp förhandlingar med Putin om fred/eldupphör.

På det svarade jag att Ursula van der Leyen stöder att och flera andra europeiska ledare nu stöder det. Det hittar du lätt om du söker.

"Thus I support President Trump’s initiative for Ukraine for a lasting peace agreement with security guarantees and with a backstop by the US."

Jag kan liksom inte svara på allt möjligt som jag inte skrivit, i inlägg efter inlägg.
Med säkerhetsgarantier, något Trumpen aldrig hade tänkt ge.

Maria Zacharova,
talesperson för det ryska utrikesdepartementet, har kommenterat händelserna i Vita huset:
“Att Trump och Vance behärskade sig och inte slog den här skitstöveln är mirakulöst”, skriver hon på Telegram.””
Hela Kreml hade nog poppat popcorn (majs odlar de själva så nåt som finns lätt att tillgå) och satt och mös när deras knähund satt i Ovala rummet och gjorde som de kommit överens om, förmodligen med stora leenden på läpparna, när Agent Orange’s ambition att framstå som en ledare helt fallerar. Det var bonus-jackpot på det utfallet.

Smolket i den ryska samovaren är väl att vare sig Zelenskyj eller större delen av världen i övrigt köper teatershowen, därav lite visad ilska utåt.

Genom människor, företag och organisationer i den mån det fungerar utan att administrationen aktivt hindrar det.
Människor håller jag med om. Organisationer, kanske om det inte är finansiellt stöd. Företag nej definitivt inte. Det gäller att hålla varenda möjlig dollar borta från USA för att inte ge administrationen någonting alls vad gäller ekonomisk kraft.

Otroligt. Zelenskyj får nog och står upp mot två ljugande mobbare vars enda mål med det där mötet var att förhärliga sig själva. Trump och Vance pratade ju som om de två personligen kommit på diplomati, insinuerade att Zelenskyj liksom inte försökt. Vi, resten av världen, borde enbart tacka honom för att han står upp mot de här sjuka sjuka gubbarna. Orkar knappt ens skriva om det här längre, det är för sjukt alltihop bara.

Jag förstår det bara inte. Hur kan en person som Trump, som vill verka vara en stark ledare, visa sig så otroligt svag för hela världen och sina anhängare att beskåda? Han försöker ju inte ens dölja hur mycket han dyrkar marken Putin går på. Det här med att dra ner på försvarsanslagen och ta bort USAID, är det ens Trumps egna idéer eller är det vad hans idol har sagt åt honom att göra? MAGAS slagord borde bytas ut mot Putin first.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka