Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Ja han (Trump) är ju sån effektiv affärsman att han konkat 6 bolag redan, han verkar satsa på att konka ett helt land nu 👍

Vi diskuterade det hemma... Trump är nog den som är kändast för "fake it til you make it" ... För han har ju helt klart "fejkat" sej fram i livet (och hans pappas miljon han började med ? även där ingen som egentligen vet hur mkt pengar som fanns) och nu sitter för andra gången som president.

På ett tema aktuellt för många på detta forum - nu har USA en hälsominister som inte tror på vaccin, men som tror på Ivermectin som en absolut mirakelkur för allt. Jag hoppas ni alla har tillräckliga betesmarker för växelbete för snart är det enda sättet att bekämpa parasiter

(Nu är förståss vaccinmotståndet och tilltron på t.ex. råmjölk ett större problem ur folkhälsoperspektiv)

På ett tema aktuellt för många på detta forum - nu har USA en hälsominister som inte tror på vaccin, men som tror på Ivermectin som en absolut mirakelkur för allt. Jag hoppas ni alla har tillräckliga betesmarker för växelbete för snart är det enda sättet att bekämpa parasiter

(Nu är förståss vaccinmotståndet och tilltron på t.ex. råmjölk ett större problem ur folkhälsoperspektiv)
Det kanske går spruta in desinfektionsmedel i hästarna? Det var ju Trumps förslag på covidlösning, så varför inte testa mot parasiter på häst också.

Ändrat: han sa faktiskt inte "blekmedel" som jag skrev först, my bad. Detta är ju mycket rimligare

Har han aktier i det bolag som ligger bakom ivermectin kanske :meh:

Det verkar finnas mer i den här historien. Har de strukit Tesla för att dölja något? Musk verkar spela ovetande på nästan Jimmie Åkesson-nivå.
Det kan ju vara så att kontraktet har gått ut och att Elon nu kan påverka upphandlingen så att Tesla får ett nytt flerårigt mer fördelaktigt kontrakt. För affärsman är ju Elon

Lars Wilderäng rantar loss över administrationen i Vita Huset i dagens Ukraina-inlägg.

Jag citerar hela stycket:
USA:s pga hudfärg och kön inkvoterade ministrar har gjort flera motsägelsefulla utspel senaste dygnet vilket visar att USA:s nya regering inte vet vare sig vad deras utrikes- eller säkerhetspolitik är. Man bör såldes ignorera amatörernas afton och det inkompetenta Vita Huset tills de lyckas säga samma sak. Bland det som sagts är att Ukrainas Natomedlemskap är uteslutet, och sedan har det sagts att det inte är uteslutet. Det har sagts att man ska sluta stödja Ukraina och att man ska fortsätta stödja Ukraina. Att man inte ska skicka amerikansk trupp, och att man ska skicka amerikansk trupp. Att man ska sluta skicka amerikanska vapen och att man ska skicka amerikanska vapen, rent av kärnvapen. Att Ukraina inte ska delta i förhandlingarna och att Ukraina ska delta i förhandlingarna. Man har sagt att USA har världens starkaste försvar och försvarsministern har sagt att USA:s flotta inte har en chans mot ryska flottan,, som gått och gömt sig för att Ukraina har utrustat några jollar med sprängladdningar och fjärrkontroll och i övrigt är ca en tiondel så stor som USA:s även om man ignorerar att Moskvastatens enda hangarfartyg legat på varv i åtta år och att flygplanen ombord på den bara kan flyga i femton minuter innan bränslet tar slut.

Ärligt talat är jag trött på idiotin från male, pale, stale och återkommer kanske i frågan om USA lyckas ena sin egen regerings inkvoterade inkompetenta ministrar samt president att säga samma sak. För övrigt verkar uttalanden variera från samma person under samma dygn också.

https://cornucopia.se/2025/02/uppda...et-svara-ryska-artilleriforluster-fortsatter/

Från dagens DN, härligt med lite humor i allt det mörka
IMG_7394.webp

...vilket visar att USA:s nya regering inte vet vare sig vad deras utrikes- eller säkerhetspolitik är. Man bör såldes ignorera amatörernas afton och det inkompetenta Vita Huset...
JD Vances framträdande på säkerhetsmötet i Munchen nu på eftermiddagen ändrar ingenting i påståendet ovan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka