Jag tror du missbrukar ordet "erkänt"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror du missbrukar ordet "erkänt"
BuhuOm du går tillbaka lite så ser du att jag har svarat på frågor ibland. Men tala inte om för mig var jag ska svara eller hur mycket jag ska svara. Det blir inte mer trevligare för det. Jag väljer själv.
Jaha jag fattar. Jag omformulerar mig. Är det så att amerikanska inrikes departementet nu anser att det heter amerikanska golfen och inte mexikanska golfen. Har jag uppfattat det rätt?Jag tror du missbrukar ordet "erkänt"
Är inte det extremt förväntat av en sån ledare som tävlar med andra diktatorer? Min förvåning är på sub-zero-nivå om det är uttryckt nu.Läste nyss att Trump vill försöka få till att han kan få sitta även en 3e period.
Amerikanska inrikesdepartementet kallar det numer ”The gulf of fragile presidential masculinity”. Säker källa.Jaha jag fattar. Jag omformulerar mig. Är det så att amerikanska inrikes departementet nu anser att det heter amerikanska golfen och inte mexikanska golfen. Har jag uppfattat det rätt?
Vilken är säker källa?Amerikanska inrikesdepartementet kallar det numer ”The gulf of fragile presidential masculinity”. Säker källa.
Den hyllade fascisten Elon Musk’s eminenta plattform X.Vilken är säker källa?
Ja, du har uppfattat det rätt.Jaha jag fattar. Jag omformulerar mig. Är det så att amerikanska inrikes departementet nu anser att det heter amerikanska golfen och inte mexikanska golfen. Har jag uppfattat det rätt?
Däremot är det just nu 50/50 att den här konflikten blir historia under 2025.Han är väl välkommen att komma och skaka tass med IF Metall.
Odds just nu endast 1.000.000.000 gånger pengarna på att det sker under 2025.
Trump's Executive Order #14166
https://en.wikipedia.org/wiki/Defen...ng_Biological_Truth_to_the_Federal_Government
Vetenskapen:
https://www.statnews.com/2025/01/23/trump-executive-order-only-two-sexes-not-supported-by-science/
Konsekvensen:
https://www.iflscience.com/trumps-e...technically-makes-every-american-female-77710
Ja och vi såg det ju komma
Den typen av retorik slår bara tillbaka på er själva.Det är väl den helt ohämmade kapitalismen som förstör jorden. Inte ”liberalism och globalisering”, för vad är motsatserna till det? Totalitära/nationalistiska stater och stängda gränser.
Så fort någon pratar om ”globalisterna” vet man att det kommer att komma såväl konspirationsteorier som Elon-dyrkan. Ibland nån släng av Putinpropaganda också.
Det fanns flera aspekter i inlägget, men det är ofta ett motstånd mot globalisering kommer samtidigt som ett antagande om att ”det var bättre förr” och att man gör antaganden om alternativ till globalisering som aldrig varit rimliga. Och ofta ihop med både kunskapsförakt och en faiblesse för konspirationsteorier.Den typen av retorik slår bara tillbaka på er själva.
Jo det är det..undrar oroligt hur stor är risken att han lyckas.Är inte det extremt förväntat av en sån ledare som tävlar med andra diktatorer? Min förvåning är på sub-zero-nivå om det är uttryckt nu.
Va? Jag syftar på vad jag ser i olika inlägg på nätet, hela tiden. Inte på dig, om du trodde det. Förresten har du väl inte heller skrivit om ”globalisterna”, eller har jag missat det? Och vilka är ”er själva”?Den typen av retorik slår bara tillbaka på er själva.
Håller verkligen med dig. På ett sätt är det otroligt tramsigt av Trump. På ett annat är det ett sätt att spänna kolonisatörsmusklerna. President McKinley var väl dessutom en imperialist av rang, så det känns som en tydlig signal (Trump gillar honom för att han gillade tariffer, "the most beautiful word")."Amerikanska golfen" är en sak - det är mest löjligt. Att däremot fatta beslut om att en ursprungsbefolknings namn för ett berg i Alaska inte längre ska användas, utan kolonisatörers hyllande av en president...
Det är direkt illamåendeframkallande. Det visar att det inte alls är USA, dess medborgare eller historia det handlar om.
Indigenous Alaskans and Republicans dismayed by Trump’s Denali renaming
Inte minst är Musk själv ett tydligt exempel på radikalisering via sociala medier. Den radikaliseringen har man kunnat följa i princip i realtid, det tog kanske fart på riktigt under pandemin (det var väl då han jämförde Kanadas premiärminister med Hitler), de senaste åren har han blivit alltmer extrem i sina uttalanden.Noterade också att ADL faktiskt reagerade på det där "skämtet". Sedan dess har han hunnit posta memes om att globalismen är västerländska länders självmord, och dyka upp på ett valmöte med AfD där han talade om att det är för mycket fokus på "past guilt" i Tyskland, och istället borde de vara stolta över att vara tyskar.
Precis, dagens högerextremism kommer inte se exakt ut som den gjort historiskt. Och såklart är historisk kunskap jätteviktig, men det känns också lite som att viljan att lära sig om exempelvis förintelsen, för att det inte ska kunna ske igen också har lett till en försiktighet att "kalla en spade för en spade" för att en persons eller ett partis ideologiska övertygelser inte tillfullo stämmer överens med vad som kännetecknat nazism och fascism historiskt sett.