Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Inte minst är Musk själv ett tydligt exempel på radikalisering via sociala medier. Den radikaliseringen har man kunnat följa i princip i realtid, det tog kanske fart på riktigt under pandemin (det var väl då han jämförde Kanadas premiärminister med Hitler), de senaste åren har han blivit alltmer extrem i sina uttalanden.
Musk radikalisering sammanfaller med när ett av hans barn kom ut som transperson.

Musk radikalisering sammanfaller med när ett av hans barn kom ut som transperson.
Vilket också sammanfaller med pandemin, ungefär. Det är väl sällan ett enda skäl till någons radikalisering, men jag måste säga att det absolut äckligaste och omänskligaste jag hört Musk säga är när han talat om att han förlorat sin "son" till "the woke mind virus". Han har en vacker, smart och vad det verkar helt fantastisk dotter som han vägrar kännas vid som hon är.

Jag har redan svarat tidigare att jag tycker att det är lämpligt att rapportera och kommentera ATT det hänt, men inte fortsätta i många varv om att jo, detta måste visst kallas nazism för annars har man inte tagit det på allvar.

Om du inte själv etiketterar eller tycker att det är viktigt att etikettera så förstår jag faktiskt inte varför du kommer med invändningar mot mina inlägg, när det är precis det jag skriver - jag ber om "tillåtelse" från andra Musk-motståndare att förstås och accepteras som Musk-motståndare utan att behöva använda nazist-etiketten utifrån just den handrörelse som inträffade.

Jag tycker (troligtvis) precis lika illa om Musk och hans politik som ni, även om jag inte är så snabb med -ismdefinitionerna. Alla måste inte tycka, tänka och benämna allt på samma sätt - det betydelse inte att man tycker att man ska hålla tyst om själva händelsen som hänt. Jag tycker däremot att man kan tänka till lite innan man kritiserar dem som inte uttrycker sin kritik på samma sätt som en själv.
Tja om media tycker någonting är viktigt så går det några varv helt enkelt. Om de tycket det är hyggligt oviktigt så rapporterar de och går vidare. Det är ju själva orsaken till att vissa personer som gjort vissa saker fått avgå. Gäller såklart inte Trump o Musk och har historiskt sett också gällt SD (kanske ändrats i trollfabrikdebatten). Dvs deras väljare bryr sig faktiskt inte. Självklart har du min tillåtelse att inte gilla Musk.

Senast ändrad:
"Amerikanska golfen" är en sak - det är mest löjligt. Att däremot fatta beslut om att en ursprungsbefolknings namn för ett berg i Alaska inte längre ska användas, utan kolonisatörers hyllande av en president...
Det är direkt illamåendeframkallande. Det visar att det inte alls är USA, dess medborgare eller historia det handlar om.

Indigenous Alaskans and Republicans dismayed by Trump’s Denali renaming
Hm enligt helt vagt rykte (en vän hade läst ngnstans) så hade de även samlat in en del native americans för deportering till någonannanstans, iom att de inte var ljuslockiga.

Undra var all amerikansk arbetskraft finns nu när den utländska arbetskraften inte vågar åka och jobba.
Gissar på att viljan är låg att jobba ute på fält med lön under minimum.

Det bästa sättet att få upp skitlöner. Se till att det inte finns de som slavar för inget.
Gäller även i Sverige. Vi strejkar alldeles för lite här. Generellt har kvinnodominerade yrken alldeles för dåligt betalt med tanke på slitgörat. Främst tänker jag på sjukvården.

Undra var all amerikansk arbetskraft finns nu när den utländska arbetskraften inte vågar åka och jobba.
Om Trump får köpa Grönland blir ju grönländarna medborgare i USA/AFS och kan flytta över helt lagligt och jobba! Tiotusen människor som ser ut som en mix av Mexican/Inuit/Native American. Det blir nog poppis när de kommer och vill bo i landet! Som ju då är deras land också!

Det bästa sättet att få upp skitlöner. Se till att det inte finns de som slavar för inget.
Gäller även i Sverige. Vi strejkar alldeles för lite här. Generellt har kvinnodominerade yrken alldeles för dåligt betalt med tanke på slitgörat. Främst tänker jag på sjukvården.
Är nog mer likt bärplockare som kommer hit än sjukvårdens löner och villor.

Ännu roligare blir det väl då den random MAGAmänniskan ska inkassera sina lägre matpriser som man röstade fram, medan all utländsk arbetskraft i jordbruket deporterats och importerad mat belagts med straffullar och tariffer.

Hur mycket är du villig att betala för svenska lingon hjortron och blåbär tex

Hur mycket är du villig att betala för svenska lingon hjortron och blåbär tex

Så det är din "take" på att de ska ha högre "skitlöner" ? Vad jag är villig att betala ?
VILL jag ha något betalar jag. Tycker jag det är för dyrt köper jag det helt enkelt inte. Så min take är nog ett mycket dålig riktlinje :D

Bara för att jag kan och köper saker billigt innebär inte att jag är för skitlöner. Jag skulle personligen aldrig jobba inom vissa yrken oavsett lön, så visst inte alltid lönen bestämmer. Men skitjobb ska definitivt ha mer betalt, och det innefattar även bärplockare. Men som jag sa tidigare inom vård och omsorg är det ju bedrövliga löner där folk jobbar heltid året runt !

Så det är din "take" på att de ska ha högre "skitlöner" ? Vad jag är villig att betala ?
VILL jag ha något betalar jag. Tycker jag det är för dyrt köper jag det helt enkelt inte. Så min take är nog ett mycket dålig riktlinje :D
Ja din take är rätt gräslig inte förvånande och heller inte ovanlig
Keep up the good work kära du
Och framförallt sätt atllid dig själv först och främst

Det är såklart för tidigt att fälla ett utlåtande men Trump övertygar inte direkt hitintills tycker jag. Det här med tariffhoten han går ut hårt med är mycket bära eller brista tror jag, så länge andra länder böjer sig för dem funkar de men om något land går mot och andra börjar haka på blir det en snöbollseffekt som USA får svårt att klara.

Massbenådningarna från Capitol-stormningen skötte han dåligt, benådningar av de som fällts utan att egentligen gjort något annat än tagit en rundtur i huset är en sak som nog många i USA kan förstå men knappast de som använde våld eller vandaliserade.

Inte Gaza heller även om det är mycket positivt att våldet verkar upphört.

Får se hur det går med Ukraina.

Samarbetet med Musk tror jag inte kommer hålla, har också läst flera artiklar där andra säger samma.

JD Vance är en sån himla ynkrygg. För bara ett par veckor sen satt han i tv och sa att de som varit våldsamma 6 januari inte borde benådas. Nu har väl Trump tagit honom i örat för nu sjunger han en annan sång. https://www.theguardian.com/us-news/2025/jan/26/trump-january-6-pardons-jd-vance-graham
Det vet väl alla redan ;)

Sedan har jag förvisso föraktat senator Fetterman ett tag, men han verkar vara den enda demokratiska senatorn som vägrade skriva under ett uttalande som fördömde benådandet av de som stormade Kapitolium...

Edit, bara för att jag skrev det så verkar Fetterman tillslut ha skrivit under.

Det vet väl alla redan ;)

Sedan har jag förvisso föraktat senator Fetterman ett tag, men han verkar vara den enda demokratiska senatorn som vägrade skriva under ett uttalande som fördömde benådandet av de som stormade Kapitolium...

Edit, bara för att jag skrev det så verkar Fetterman tillslut ha skrivit under.

Visserligen, men jag tänkte ändå att det visade någon typ av ryggrad när han sa att han inte tyckte att de som varit våldsamma skulle bli benådade. Men det var väl bara PR som vanligt, och så backade han när Trump inte gillade det.

Fetterman är knepig tycker jag. Han kan nog locka en hel del mittenväljare med sin stil och sina uttalanden. Samtidigt är det väl just det där, hur långt ska man gå som demokrat/hur mycket ska man börja låta som en random Trumpsupporter för att ständigt vara aktuell?

Visserligen, men jag tänkte ändå att det visade någon typ av ryggrad när han sa att han inte tyckte att de som varit våldsamma skulle bli benådade. Men det var väl bara PR som vanligt, och så backade han när Trump inte gillade det.

Fetterman är knepig tycker jag. Han kan nog locka en hel del mittenväljare med sin stil och sina uttalanden. Samtidigt är det väl just det där, hur långt ska man gå som demokrat/hur mycket ska man börja låta som en random Trumpsupporter för att ständigt vara aktuell?
Tror att han är väldigt medveten om sin roll och när det är dags att anpassa sig.

Det är ju rent hat mot honom från väljare som är den gamla vanliga demokratiska väljarbasen dock, av rätt goda skäl. Förstår inte hur han från början framstod som ett progressivt val, till den här kovändningen. Om någon sittande politiker skulle byta parti, så ligger han nog närmast till hands.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka