Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Trump vill ”städa ur Gaza” O_o
Vilken retorik att använda om människor :crazy:
https://yle.fi/a/7-10071401
Ändå väldigt extremt mycket mänskligare sätt att tala om palestinier i Gaza jämfört med vad Israel gör och säger... men ja, det är oroväckande, och jag förstår inte varför hans ens brytt sig om ett eldupphöravtal då.

Gällande bomberna som det står om i artikeln så är det väl relevant att avtalet med Libanon egentligen går ut idag, och Israel ska dra sig tillbaka. Men det gör de inte, men USAs stöd. De har ju redan brutit eldupphöret hundratals gånger, och det minskar säkert inte.

Ändå väldigt extremt mycket mänskligare sätt att tala om palestinier i Gaza jämfört med vad Israel gör och säger... men ja, det är oroväckande, och jag förstår inte varför hans ens brytt sig om ett eldupphöravtal då.

Gällande bomberna som det står om i artikeln så är det väl relevant att avtalet med Libanon egentligen går ut idag, och Israel ska dra sig tillbaka. Men det gör de inte, men USAs stöd. De har ju redan brutit eldupphöret hundratals gånger, och det minskar säkert inte.
Oroväckande men inte ett dugg förvånande :(
Och som president för världens största demokrati och ”land of the free” tycker jag det är förkastligt
Men inte ett dugg förvånad nej

Ja alltså inte mig emot
Men har ICC något som helst att säga till om
Hur länge har både Putin och Netanyahu varit efterlysta egentligen
De har ingen egen polis som kan gripa krigsförbrytare, så de får förlita sig på att medlemsländer gör det om efterlysta besöker deras länder. Men tex. Polen har lovat att inte gripa Bibi om han reser dit på förintelsens minnesdag. Och USA arbetar aktivt för att underminera/sanktionera ICC sedan åtalen mot Israel kom till (från början Biden-administrationen men nu också Trump).

De har ingen egen polis som kan gripa krigsförbrytare, så de får förlita sig på att medlemsländer gör det om efterlysta besöker deras länder. Men tex. Polen har lovat att inte gripa Bibi om han reser dit på förintelsens minnesdag. Och USA arbetar aktivt för att underminera/sanktionera ICC sedan åtalen mot Israel kom till (från början Biden-administrationen men nu också Trump).
Det går käpprätt åt helvete med andra ord :crazy:

Det går käpprätt åt helvete med andra ord :crazy:
Mjo, senaste 15 månaderna har visat att det är i stort sett omöjligt för övriga länder att göra något för att få stopp på det här, bla. inom FN då USA lagt in veto vid varje omröstning som hade kunnat förbättra läget för Gaza. Är man nära allierad med USA kan man göra nästan vad man vill, verkar det som.

Nu hörde jag att Musk inte längre är tillåten direktkontakt med Trump, det är positivt antar jag.
Jag tycker snarare det i så fall är anledning till ännu större oro :(
Det tyder på tycker jag att både Musk och Trump egentligen borde stå under strikt förmyndarskap eftersom ingen av dom kan ta vettiga och sansade beslut
Ungefär som när man särar på två bråkiga elever i grundskolan för de triggar varandra till att hitta på dumheter som att bränna ner skolan eller liknande

För mig är händelsen med Mariann Budde något som sammanfattar vem Trump är. En kyrklig ledare, som ödmjukt och med respekt ber den nyinstallerade presidenten att ha medkänsla med alla de grupper som (med rätta) är rädda inför hans mandatperiod - och som blir hånad och nedgjord, inte bara av hans lojalister utan också av honom själv.

Varken Trump eller Musk klarar av att någon kritiserar dem. De vill bara ha ja-sägare runt sig. Det blir oerhört farligt. Därför är det jättesvårt för mig att försöka se på dem med en balanserad blick. De visar så tydligt vilka de är och vad de vill: de vill ha makt och de vill berika sig själva och sina närmaste.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Födda-24
  • Födda -21
Tillbaka