Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Va ? Vi har ju inte soldater i baltstaterna för USAs skull... Utan för vår egen skull. Iom att de gav sej på Ukraina lika gärna kan ge sej på nån eller alla baltstater.
Nej inte alls lika gärna, men nu hotar USA att ge sig på ett grannland. Så nära grannland att vi faktiskt kan se det över sundet.

Jag tycker det, det är mycket möjligt att "högerextrema" (hur de nu skall definieras) är mot globalisering men det innbär inte att globalism och globalisering är något som leder till något bra, det finns såklart bra saker men den totala effekten av globaliseringen är att den ger ojämlikhet, miljöförstöring, kriminalitet och demonterar demokratin. De senaste årtiondena har präglats av liberalism och globalisering, den rörelse inom politiken vi ser nu är en reaktion på det och det man kan hoppas på är att det inte svänger över för långt åt andra hållet utan att det bromsas upp så att det blir en balans.

Det är väl den helt ohämmade kapitalismen som förstör jorden. Inte ”liberalism och globalisering”, för vad är motsatserna till det? Totalitära/nationalistiska stater och stängda gränser.

Så fort någon pratar om ”globalisterna” vet man att det kommer att komma såväl konspirationsteorier som Elon-dyrkan. Ibland nån släng av Putinpropaganda också.

Vad tänker du att han stöttar i Tyskland?
Nu är inte jag den du frågar, men det är inte okänt att han just nu hälsar på ultrahögerpartiet AfD, som en del i sitt promotande av europeisiska ultrahögerpartier.

Andra länder han blandar sig i är UK, Holland, Österrike, Frankrike...

Nu är inte jag den du frågar, men det är inte okänt att han just nu hälsar på ultrahögerpartiet AfD, som en del i sitt promotande av europeisiska ultrahögerpartier.

Andra länder han blandar sig i är UK, Holland, Österrike, Frankrike...
Mm, jag vet. Det var därför jag blev nyfiken på vad @Smoothi menar att Musk "stöttar". Och varför det är önskvärt att han ska komma hit.

Mm, jag vet. Det var därför jag blev nyfiken på vad @Smoothi menar att Musk "stöttar". Och varför det är önskvärt att han ska komma hit.
Jag antar han menar att Musk bidrar med pengar?
Och vill att han ska komma hit och stötta Jimmie?
Det är väldigt svårt att ens försöka diskutera med @Smoothi eftersom det så sällan blir något svar utan det är ständigt utslängda kryptiska och tycker jag uttalande som inte vet jag enbart slängs in här för att sprida hat och förlöjliga andra i syfte att promota främst SDs eminens och säger man emot ja då blir man kallad orättvis mobbare och censurerad

Det bidrar definitivt inte till ett trevligare diskussionsklimat här

Jag antar han menar att Musk bidrar med pengar?
Och vill att han ska komma hit och stötta Jimmie?
Det är väldigt svårt att ens försöka diskutera med @Smoothi eftersom det så sällan blir något svar utan det är ständigt utslängda kryptiska och tycker jag uttalande som inte vet jag enbart slängs in här för att sprida hat och förlöjliga andra i syfte att promota främst SDs eminens och säger man emot ja då blir man kallad orättvis mobbare och censurerad

Det bidrar definitivt inte till ett trevligare diskussionsklimat här

Mm. Stötta vilka? AfD? I vad, till vilket syfte? Det är litegrann det jag skulle vilja ha svar på, inte bara GOO GOOO GOOO ELOOOOOON!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka